اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور؛

هجدهمین مانور سراسری زلزله در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور در مدارس استان اردبیل نیز هجدهمین مانور زلزله و ایمنی با هدف آگاه‌سازی دانش‌آموزان با خطرات احتمالی در هنگام وقوع زلزله برگزار شد.

هجدهمین مانور سراسری زلزله در اردبیل برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مانور که پیش از ظهر امروز در مدرسه قائم اردبیل برگزار شد نیروهای امدادی و نجاتی از هلال احمر استان حضور داشتند و دانش‌آموزان را با آخرین یافته‌های امدادی و عکس‌العمل در هنگام وقوع زلزله آشنا کردند.
همچنین دانش‌آموزان با اجرای مانور همزمان با به صدا در‌آمدن زنگ زلزله فرضی مصدومان را برای مداوا به چادرهای ایمنی و نجات هدایت کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش  استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: مانور سراسری امسال با شعار ارتقای فرهنگ ایمنی نامگذاری شده که همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز برگزار می‌شود.
احمد محمودزاده خاطرنشان کرد: حوادث طبیعی از موضوعاتی است که در کشور ما و استان اگر به موقع و به طور صحیح مدیریت نشود سبب به وجود آمدن خساراتی خواهد شد که گاه جبران آن بسیار مشکل است.
وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی و هماهنگی در مواقع زلزله باید به گونه‌ای باشد که همگان خود را برای وقوع آن آماده کنند.
این مسئول ایران را جزو 10 کشور مستعد حادثه اعلام کرد و بیان داشت: از 43 مورد حادثه شناخته شده تقریباً 34 مورد آن در کشور ما و به تفکیک در استان‌ها و مناطق مختلف روی می‌دهد که ضروری است در این راستا آمادگی لازم را برای مقابله با وقوع هر گونه حادثه‌ای ارتقا دهیم.
وی دانش‌آموزان و فرهنگیان را سفیران ایمنی و مقابله با حوادث اعلام کرد و افزود: دانش‌آموزان و معلمان می‌توانند افکار عمومی را مدیریت کنند چرا که آنان 85 درصد از جامعه ما را تشکیل می‌دهند و به بیان دیگر می‌توان گفت هر خانواده چند نماینده در مدارس و جامعه دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمودزاده جامعه را نیازمند آموزش، آماده‌سازی، ‌ایمن‌سازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در مواجهه با این پدیده‌ها و مقابله با آنها اعلام کرد و گفت: با این روش باید بتوانیم ایمنی بخشی در امدادرسانی حوادث و بلایای طبیعی را ارتقا داده و با مدیریت درست از عهده رفع مشکلات احتمالی به وقوع پیوسته برآییم.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول