اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

65 درصد مساحت خراسان رضوی متاثر از 21 گسل زلزله‌خیز است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: 65 درصد مساحت استان خراسان رضوی متاثر از21 گسل زلزله‌خیز است.

65 درصد مساحت خراسان رضوی متاثر از 21 گسل زلزله‌خیز است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری ظهر امروز در سیزدهمین مانور زلزله استان در دبیرستان حضرت زینب (س) منطقه تبادکان مشهد در مراسم به صدا درآوردن گلبانگ مانور زلزله اظهار داشت: استان خراسان رضوی با 700 کیلومتر طول گسل در طرقبه و شاندیز، تربت جام و کشف رود واقع شده است و این استان از مناطق زلزله خیز کشور است.
غفاری افزود: برای آمادگی مقابله با زلزله تدابیر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها مورد نیاز است.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: آمادگی سخت افزاری مقابله با زلزله را آمادگی سازه‌ها و دستگاه‌های اداری و پایگاه‌های آموزشی و بهسازی ساختمان‌ها و نقص ایمنی ساختمان‌ها و سازه‌ها برطرف شود.
غفاری اظهار داشت: آمادگی نرم افزاری برای مقابله با زلزله با نهادینه‌کردن و آموزش و اطلاع‌رسانی برای دانش آموزان و همه سطوح جامعه و همه دستگاه‌ها و سازمان‌هاست.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی افزود: با پیشنهادی که امروز مطرح شد و با توجه به زلزله‌خیز بودن این استان قرار شد سالانه بیش از یک مانور در استان با هدف آگاه‌سازی و آموزش و اطلاع‌رسانی برگزار شود.
غفاری در ارزیابی مانور زلزله در این مدرسه اظهار رضایت کرد و افزود: دانش‌آموزان مانور زلزله را در چهار مرحله پناهگیری، خروج اضطراری و تجمع در نقطه امن و خودامدادی و دیگر امدادی در سطح عالی برگزار کردند.
رضا رمضانی رئیس آموزش و پرورش منطقه تبادکان نیز اظهار داشت: این منطقه آموزشی بزرگترین منطقه آموزشی کشور با داشتن 93 هزار دانش آموز و 607 واحد آموزشی شامل مناطق روستایی و شهری و عشایری و مدارس متحرک از پنج کیلومتری چناران تا کلات و هندل آباد است.
رمضانی افزود: تفاوت این مانور با سایر مانورهای زلزله این است که چیدمان و فضاسازی انجام نشده و تا زمان به صدا در نیامدن زنگ زلزله هیچکدام از نیروهای امدادی و آتش‌نشانی حضور ندارند و مانور به شکل کاملا عادی قرار است اتفاق افتد.
رئیس آموزش و پرورش منطقه تبادکان اظهار داشت: این تفاوت در برگزاری مانور زلزله بخاطر این است که حضور به موقع نیروهای امداد و نجات هلال احمر و آمبولانس مدیریت بحران و آتش‌نشانی دقیق ارزیابی شود، در نظر گرفته شده است.
رمضانی گفت: در این مانور در نظر داریم میزان آشنایی و آموزش دانش آموزان را پس از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کنار حضور نیروهای کمک رسان با حضور مدیریت بحران مورد ارزیابی قرار دهیم.
کارشناس مسئول دانشگاه علوم پزشکی مشهد، طاهرزاده که به عنوان ارزیاب مانور مدیریت بحران نیز اظهار داشت: در سطح مشهد 50 آمبولانس برای خدمات‌رسانی وجود دارد.
طاهرزاده افزود: هدف عمده ما در برگزاری سیزدهمین دوره مانور زلزله بحث آموزشی است و متاسفانه پایگاه ثابتی برای مواقع بحران در استان نداریم و ناوگان حمل و نقل ما دچار فرسودگی‌هایی است که همه آنها فعال نیستند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول