اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی حج و عتبات عالیات دانشگاه‌های زنجان خبر داد:

اعزام نخبگان دانشجو به حج دانشجویی

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی حج و عتبات عالیات دانشگاه‌های زنجان از ارائه سهمیه خاص به نخبگان و فعالان فرهنگی و سیاسی حج دانشجویی در سال جاری خبر داد.

اعزام نخبگان دانشجو به حج دانشجویی
حسین موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های اعزام دانشجویان دانشگاه‌های استان طبق تقویم اجرایی این برنامه در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ویزای دانشجویان برای اعزام به حج دانشجویی در دست اقدام است، ادامه داد: طبق زمانبندی اعلام شده دانشجویان در سال جاری به حج مشرف می‌شوند.
مدیر اجرایی حج و عتبات عالیات دانشگاه‌های استان زنجان یادآور شد: از پنجم آذر ماه سال جاری تسهیلات 300 هزار تومانی حج به دانشجویان در شعب بانک ملت ارائه می‌شود و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک ملت این تسهیلات را دریافت کنند.
وی با اشاره به افزایش تعداد دانشجویان اعزامی به حج یادآور شد: استقبال دانشجویان از این برنامه معنوی بسیار زیاد است.
موسوی از ارائه سهمیه خاص به نخبگان و فعالان فرهنگی و سیاسی در سال جاری خبر داد و گفت: نخبگان و فعالان فرهنگی و سیاسی دانشگاه‌ها در سال جاری از سوی مرکز به حج اعزام می‌شوند.
وی برگزاری همایش میدانی را از برنامه‌های دانشجویان قبل از اعزام به سفر معنوی حج عنوان کرد و گفت: این همایش با حضور همه دانشجویان اعزامی برگزار می‌شود.
موسوی با بیان اینکه نخستین گروه حج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان از 20 بهمن تا یک اسفند ماه سال جاری به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، یادآور شد: آخرین گروه دانشجویان نیز اواخر اردیبهشت‌ماه سال آینده به حج مشرف می‌شوند.
وی از برگزاری سه همایش برای دانشجویان خبر داد و گفت: با همکاری مسئولان دانشگاه‌های استان، برنامه‌ریزی مناسب‌تری برای دانشجویان انجام می‌شود.
مدیر اجرایی حج عمره و عتبات عالیات دانشگاه‌های استان زنجان برگزاری جلسات آموزشی را از دیگر برنامه‌های حج دانشجویی عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای حضور دانشجویان در حج عمره فراهم شده است.
مدیر اجرایی حج و زیارت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ملاک شناسایی زائران عمره کد ملی است، لذا دانشجویان باید در ثبت کد ملی خود دقت کنند، چرا که اگر در صورتی که کد ملی وارد شده با کد ملی حقیقی فردی تناقض داشته باشد مشکلاتی در این راستا به وجود می‌آید.
وی با بیان این که 30 درصد از سهمیه حج دانشجویی متعلق به وزارت علوم پزشکی زنجان است، اضافه کرد: 10درصد برای وزارت بهداشت استان، 30 درصد برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، پنج درصد برای دانشگاه پیام‌نور، پنج درصد برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی و 20 درصد برای دانشگاه‌های غیر دولتی و غیر انتفاعی استان تعلق گرفته است.
موسوی گفت: دانشجویان قبل از اعزام به حج تحت آموزش مجازی 10 ساعته قرار خواهند گرفت.
مدیر اجرایی حج و زیارت استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: اعزام دانشجویان به حج عمره از 20 بهمن ماه آغاز و تا اردیبهشت ماه سال 90 ادامه دارد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول