اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی حج و زیارت دانشجویی زنجان خبر داد:

اعزام 407 دانشجوی زنجانی به حج عمره

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی حج و زیارت دانشجویی زنجان از اعزام 407 دانشجو در سال جاری به حج عمره خبر داد.

اعزام 407 دانشجوی زنجانی به حج عمره
حسین موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: در سال جاری دانشجویان از طریق کاروان‌های مختلف در نظر گرفته شده به حج مشرف می‌شوند.
وی با بیان اینکه کاروان 117 نفره دانشجویی از استان زنجان در سال جاری به حج مشرف می‌شوند، تصریح کرد: دو کاروان 115 نفری متاهلان نیز در سال جاری به خانه خدا اعزام می‌شوند.
وی یادآور شد: 60 نفر از اساتید استان زنجان نیز از طریق ایستگاه پروازی مشخص شده با استان‌های دیگر به حج مشرف می‌شوند که برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا انجام شده است.
 مدیر اجرایی حج و زیارت دانشجویی زنجان خاطرنشان کرد: افرادی که در قرعه‌کشی حج دانشجویی انتخاب شده‌اند می‌توانند تا پنج آبان ماه سال جاری نسبت به نهایی کردن ثبت‌نام خود اقدام کنند.
وی یادآور شد: دانشجویان باید برای ثبت‌نام نهایی خود با دادن کد ملی و شماره شناسنامه و اخذ کد رهگیری ثبت‌نام خود را نهایی کنند.
موسوی از صدور مجوز خروج از کشور برای دانشجویان پسری که مشمولان به خدمت هستند خبر داد و افزود: ستاد عمره دانشجویی دانشگاه‌ها امسال برای مشمولان به خدمت که می‌خواهند به حج اعزام شوند، از سازمان نظام وظیفه برای این گروه مجوز سه ماهه کسب می‌کند که بعد از بازگشت از حج باید نسبت به ابطال آن اقدام کنند.
وی از وام دانشجویی برای اعزام به حج خبر داد و گفت: دانشجویان برای اعزام به حج عمره دانشجویی می‌توانند از وام 6 میلیون ریالی بانک ملت بهره‌مند شوند که مراحل ثبت‌نامی آن نیز به صورت اینترنتی است.
مدیر اجرایی حج و زیارت دانشجویی زنجان افزود: پذیرفته‌ شدگان برای اعزام به حج باید بعد از پذیرش باید 2 میلیون و 500 ‌هزار ریال آن را برای کسب ویزا و سایر کارها به حساب حج و زارت واریز کنند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ملاک شناسایی زائران عمره کد ملی است، لذا دانشجویان باید در ثبت کد ملی خود دقت کنند تا تناقضی با اطلاعات ثبت شده نداشته باشد.
موسوی ادامه داد: بر اساس ثبت‌نام‌های صورت گرفته از دانشجویان برای اعزام به عتبات عالیات، دانشجویان در تاریخ‌های اعلام شده در آبان‌ماه سال جاری به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه از همه سهمیه دانشگاه‌های کشور هشت درصد دانشجویان وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرعه‌کشی شد، افزود: این مراسم در سال جاری در سایت دانشگاه علوم پزشکی زنجان و در مسجد طاها برگزار شد.
مدیر اجرایی حج و زیارت دانشجویی زنجان تصریح کرد: 39 درصد سهمیه حج در سال جاری به وزارت علوم و دو درصد به دانشگاه‌های غیرانتفاعی و آموزش عالی تعلق دارد.
وی با اشاره به سهم 33 درصدی دانشگاه آزاد اسلامی در حج امسال خاطرنشان کرد: 30 هزار نفر در کل کشور امسال به حج عمره مشرف می‌شوند.
موسوی با بیان اینکه در سال گذشته سه کاروان از دانشگاه‌های استان به حج عمره اعزام شدند، بیان کرد: در سال جاری این تعداد افزایش یافت.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش سهمیه حج دانشجویی در سال جاری به تبع آن امکان افزایش سهمیه استان زنجان نیز افزایش یافت.
مدیر اجرایی حج و زیارت دانشجویی زنجان افزود: در سال جاری رابطان حج در هر دانشگاه مشخص شده و فعالیت‌های مقدماتی از طریق این رابطان برای اعزام دانشجویان به حج انجام می‌شود‌.
وی از افتتاح حساب 250 هزار تومانی برای هر دانشجو خبر داد و بیان کرد: دانشجویانی که در سال جاری به حج مشرف می‌شوند ضروری است این حساب را تا 10 آبان ماه را افتتاح کرده و دانشگاه‌های خود را در جریان افتتاح حساب قرار دهند.
موسوی یادآور شد: مراحل ثبت‌نام و پذیرش دانشجویان از سوی مسئولان حج دانشجویی پس از ثبت‌نام قطعی و افتتاح حساب توسط دانشجو پیگیری می‌شود تا رویداد برای دانشجویان تهیه شود.
وی ادامه داد: پس از طی مراحل قانونی و روال برنامه‌های حج دانشجویی، دانشجویان در قالب کاروان‌های مختلف ساماندهی می‌شوند و مدیران کاروان‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را برای دانشجویان انجام می‌دهند.
موسوی با بیان اینکه نخستین گروه حج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان از 20 بهمن تا یک اسفندماه سال جاری به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، یادآور شد: آخرین گروه دانشجویان نیز اواخر اردیبهشت‌ ماه سال آینده به حج مشرف می‌شوند.
وی از برگزاری سه همایش برای دانشجویان خبر داد و گفت: با همکاری مسئولان دانشگاه‌های استان، برنامه‌ریزی مناسب‌تری برای دانشجویان انجام می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول