اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت استان زنجان:

ثبت‌نام حج عمره در استان زنجان به نحو مطلوبی انجام میشود

خبرگزاری فارس: مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: ثبت‌نام حج عمره مفرده به نحو مطلوبی در استان در حال انجام است.

ثبت‌نام حج عمره در استان زنجان به نحو مطلوبی انجام میشود
محمود فیضی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: ثبت‌نام مرحله جدید عمره مفرده تا آخر وقت اداری 23 مهر ماه سال جاری در استان زنجان همزمان با کشور ادامه دارد.
وی افزود: ثبت‌نام مرحله جدید عمره مفرده تا آخر وقت اداری 23 مهر ماه سال جاری توسط همه شعب بانک‌های ملی و ملت صورت می‌گیرد.
مدیرحج و زیارت استان زنجان یادآور شد: ودیعه ثبت‌نام عمره مفرده برای افراد بزرگسال 8 میلیون ریال و برای کودکان زیر 10 سال شش میلیون ریال است.
وی با بیان اینکه همشهریان فقط تا وقت تعیین شده می‌توانند در حج عمره ثبت‌نام کنند، افزود: همشهریان می‌توانند به دو صورت اینترنتی و حضوری در حج ثبت‌نام کنند.
فیضی خاطرنشان کرد: از سال 93 پس از قرعه‌کشی عمره‌گذاران به حج بر اساس اولویت‌های اعلام شده اعزام می‌شوند.
وی بیان داشت: زائری که هم اکنون برای عمره مفرده ثبت‌نام کرده و اولویت اعزام وی سال 93 مشخص شود، باید در همان سال 93 و یا حداکثر 94 به عمره اعزام شود و در غیر این صورت فیش وی، ‌اعتبار خود را از دست می‌دهد.
مدیرحج و زیارت استان زنجان بیان داشت: زائرانی که امسال در اولویت اعزام حج تمتع قرار دارند، اما به هر دلیلی برای تشرف اقدامی نکرده‌اند، در صورت عدم اعزام، سال بعد هم در اولویت است.
وی ادامه داد: ظرفیتی برای ثبت‌نام‌ها در نظر گرفته نشده است و بر این اساس تا مهلت مقرر افراد می‌توانند برای ثبت‌نام به بانک‌های عامل ملی و ملت مراجعه کنند.
فیضی متذکر شد: مدارک لازم برای هر فرد در زمان ثبت‌نام، ارائه یک سری کپی از شناسنامه و کارت ملی است و محدودیتی در ثبت‌نام از افرادی که در ثبت‌نام‌های گذشته شرکت کرده‌اند وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: مبلغ علی‌الحساب دریافتی بابت ثبت‌نام برای همه افراد بالای 10 سال هشت میلیون ریال و برای افراد زیر 10 سال شش میلیون ریال است و هزینه قطعی سفر در زمان تشرف متقاضی تعیین و اعلام می‌شود.
فیضی تاکید کرد: همه افرادی که قصد تشرف گروهی را دارند در یک شماره لیست گروه و هم‌زمان در یک بانک ثبت‌نام نمایند چرا که در غیر این صورت، سازمان هیچ‌گونه تعهدی در اعزام، هم‌زمان افرادی که در دو شماره لیست گروه متفاوت و غیر هم زمان ثبت‌نام کرده‌اند، ندارد.
وی گفت: افراد مجاز به ثبت‌نام فقط در یک بانک و برای یکبار است و هرگونه ثبت‌نام تکراری بیش از یکبار متقاضی فاقد اعتبار بوده و حذف می‌شود.
مدیرحج و زیارت استان زنجان اظهار داشت: شرایط ثبت‌نام در هر یک از شعب بانک‌های ملی یا ملت یکسان بوده و هیچ یک از دو بانک مذکور در ثبت‌نام و تشرف‌، دارای اولویت و امتیاز خاصی نسبت به یکدیگر نیستند.
وی گفت: برابر ضوابط و مقررات عربستان سعودی برای بانوان بدون محرم زیر 45 سال متقاضی تشرف روادید عمره صادر نمی‌شود.
فیضی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثبت‌نام صورت گرفته برای حج تمتع در استان خاطرنشان کرد: همایش میدانی حج تمتع در سال جاری به نحو مطلوبی برگزار شد، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای اعزام زائران در استان انجام گرفته است.
مدیرحج و زیارت استان زنجان با اشاره به اینکه پروازهای حجاج به صورت مستقیم از زنجان صورت نمی‌گیرد، بیان داشت: در سال جاری یک هزار و 561 نفر با همه عوامل و مدیران کاروان‌ها به حج تمتع مشرف می‌شوند.
وی یادآور شد: در سال جاری تعداد حجاج زنجانی یک هزار و 461 نفر در قالب 9 کاروان است که پنج کاروان مدینه قبل و چهار کاروان مدینه بعد به حج تمتع اعزام می‌شوند.
فیضی با اشاره به معنویت حج تصریح کرد: از زائران تقاضا می‌شود از این فضا در راستای خود سازی و استفاده بهینه برای ارتقای معنوی خود استفاده کنند.
وی از فعالیت آژانس‌های زیر نظر حج و زیارت استان نیز طبق روال سال‌های گذشته خبر داد و گفت: این آژانس‌ها برای عتبات عالیات ثبت‌نام‌ها را انجام داده و در این راستا فعالیت می‌کنند.
مدیرحج و زیارت استان زنجان از تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از فعالیت آژانس‌های غیر مجاز نیز خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر فعالیت این آژانس‌ها کمتر شده  که ضروری است در این راستا گام‌های بلندی برداشته شود.
 فیضی بر برنامه‌ریزی برای تحقق جهاد اقتصادی در حوزه حج تأکید کرد و گفت :‌ افزایش بهره‌وری‌،‌ استفاده بهینه از امکانات و جلوگیری از اسراف از مهم‌ترین برنامه‌ها در حج تمتع امسال است.
وی تهیه لوح فشرده مسافر قبله‌، نرم‌افزارهای آموزشی ویژه تلفن همراه را از برنامه‌های سازمان حج و زیارت با هدف آموزش بهتر زائران برشمرد و گفت: استفاده از این ابزار آموزشی برای زائران به ویژه زائران کم‌سواد ضروری است.
مدیر حج و زیارت استان زنجان کمک به بندگان خدا را بهترین فرصت برای مدیران کاروان‌ها برشمرد و افزود: کاروان‌ها می‌توانند با فراهم کردن شرایط معنوی و خدمت به زائران‌، نقش بسزایی در سازندگی افراد جامعه پس از مناسک حج و بازگشت به جامعه داشته باشند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول