اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری خبر داد:

ثبت‌نام 32 هزار نفر برای تشرف به حج عمره

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری گفت: 32 هزار نفر در این استان برای تشرف به حج عمره با مراجعه به بانک‎های ملت و ملی در زمان اعلام شده ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 32 هزار نفر برای تشرف به حج عمره
یوسف آقابزرگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‏‎های صورت گرفته مراسم قرعه کشی زمان اعزام ثبت‌نام کنندگان حج عمره این استان دی‌ماه جاری برگزار می‎شود.
وی با بیان اینکه نخستین گروه حجاج عمره مفرده این استان در سال 93 به مکه مکرمه اعزام می‎شوند، گفت: زائران چهارمحال و بختیاری برای سفر به سرزمین وحی از فرودگاه شهرکرد اعزام می‎شوند.
آقابزرگی در ادامه از افزایش 10 درصدی کاروان‌های حج تمتع در سال‌ جاری خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از 490 زائر به سرزمین وحی اعزام شدند.
مدیرکل حج و زیارت چهارماحل و بختیاری با اشاره به نام گذاری حج امسال به نام حج، وحدت، بیداری و مسئولیت اسلامی گفت: برنامه‌ریزی و برگزاری مراسم این عبادت عظیم سنگین‌تر و پیچیده‌تر از سال‌های گذشته است.
آقابزرگی بر ضرورت آموزش عملی و نمادین احکام و مناسک زائرین به حجاج  استان تأکید کرد و گفت: با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی متوالی، مراحل ثبت‌نام، واریز هزینه‌ها و تشریح احکام و مناسک و مسائل بهداشتی زائران توسط روحانیون، عوامل اجرایی و پزشکان محترم کاروان‌ها انجام شده است.
وی اظهار داشت: نخستین سرزمینی که خداوند سبحان آفرید مکه مکرمه و اولین خانه‌ای که بر روی زمین بنا نهاد خانه کعبه بود که توسط حضرت آدم ابوالبشر (ع) احداث شد و مکه مقدس‌ترین مکانی است که خداوند تبارک وتعالی آنجا را محل نزول وحی قرار داده و قرآن را بر نبی اکرم (ص) نازل کرد.
مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمادگی کاروان‌ها و زائران عازم حج تمتع، خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان حج تمام اقدامات لازم برای حضور حجاج فراهم شده و در آنجا نیز با همکاری بعثه مقام معظم رهبری برخی از مشکلات و معضلات در حال رفع شدن است.
وی با بیان اینکه زائران ایرانی در بین حجاج سایر کشورها الگو، نمونه و برتر هستند، گفت: امسال نیز با آموزش‌ها و توصیه‌های انجام شده انتظار می‌رود زائران عزت نظام اسلامی را نشان دهند و ثابت کنند که این انقلاب انقلاب ارزش‌ها، تدین و دینداری است که اسلام ماهیت آن را تنظیم کرده است.
آقابزرگی حج را مانور بزرگ موحدین در راز و نیاز به کعبه آمال و دوری از تعلقات دنیوی و مادی اعلام کرد و گفت: کاروان حج یک ماه با حضور در سرزمین الهی خود را از هر گونه دلدادگی به خانه و مسکن و ظواهر دنیا دور می‌کند و مومن شیفته رحمت الهی دل خود را در حریم امن الهی به آب پاکی و زلال بودن می‌شوید و تطهیر از هرگونه گناه می‏شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول