اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان رضوی؛

عملیات نام‌نویسی حج عمره تا 24 مهر ماه ادامه دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت استان خراسان رضوی گفت: عملیات نام‌نویسی حج عمره امسال در این استان تا 24 مهر ماه ادامه دارد.

عملیات نام‌نویسی حج عمره تا 24 مهر ماه ادامه دارد
مسعود مجردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: همچنین به دلیل استقبال گسترده مردم و تکمیل ظرفیت این سفر مدت یادشده تمدید نمی‌شود.
وی با بیان اینکه تاکنون نیز دو برابر میزان نیازمندی این سفر ثبت نام صورت پذیرفته است، افزود: ثبت‌نام کنندگان در این دوره در سال 93 عازم این سفر معنوی می‌شوند.
مدیرکل حج و زیارت استان خراسان رضوی همچنین به تخلف‌های احتمالی در واریز فیش‌های حج در بانک‌های عامل اشاره کرد و متذکر شد: متقاضیان این سفر معنوی در صورت مشاهده این چنین تخلف‌هایی سریعا مراتب را به حراست این اداره کل اطلاع دهند.
وی در این زمینه اظهار داشت: بانک‌های عامل نمی‌توانند از استرداد مبلغ واریزی متقاضیان انصرافی خودداری کنند.
مجردی اظهار داشت: در گذشته این چنین مشکلاتی پیش می‌‌آمد و بانک‌ها استرداد این مبلغ را به زمان پایان مرحله ثبت نام موکول می‌کردند.
وی در رابطه با حج تمتع امسال نیز اظهار داشت: برای حج تمتع سال جاری بیش از 30 پرواز در قالب 77 کاروان در استان‌های خراسان تدارک دیده شده است.
مدیرکل حج و زیارت استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تمام این پروازها از محل فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد، انجام می‌شود، اعلام کرد: در همین راستا از این طریق بیش از 12 هزار نفر از سه استان خراسان رضوی،شمالی و جنوبی عازم سفر معنوی حج تمتع می‌شوند.
وی مدت اقامت زائران بیت‌الله الحرام را بین 31 تا 35 روز عنوان کرد و بیان داشت: مدت زمان اقامت در عربستان امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.
مجردی یادآور شد: این افزایش حدود شش روزه به دلیل حجم بالای پروازها از اقصی نقاط جهان ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه تمام زائران خراسانی سفر حج تمتع امسال مدینه قبل هستند، گفت: ایران به عنوان تنها کشوری است که اطلاع رسانی بسیار مناسبی را در رابطه با حج در کشور عربستان برای زائران خود دارد.
مدیرکل حج و زیارت استان خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین برای انجام این سفر معنوی توسط هر کاروان بیش از 10 جلسه توجیهی برای زائران گذاشته شده است.
وی افزود: همچنین بسترهای لازم خدماتی برای زائران در مکه و مدینه تشکیل شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول