اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تسریع در زمان ثبت نام صورت میگیرد؛

آمادگی بانک‌های مازندران برای ثبت‌نام حج عمره

خبرگزاری فارس: با اعلام زمان ثبت‌نام حج عمره از سوی سازمان حج و زیارت در کشور تکاپوی دو بانک عامل ملت و ملی مازندران برای ثبت‌نام متقاضیان بیشتر شده است.

آمادگی بانک‌های مازندران برای ثبت‌نام حج عمره
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ثبت‌نام این سفر معنوی از 24 شهریور ماه آغاز می‌شود و هر کس براساس اولویت و مراجعه به بانک‌ها می‌تواند خود را برای این سفر آماده کند.
اما هم اکنون پارچه‌ها و بنرهایی از سوی این دو بانک برای افتتاح حساب و انجام ثبت نام نصب شده است.
تماس‌های مردمی با دفتر خبرگزاری فارس در مازندران موجب شد تا پیگیری این مطلب را از سوی مسئولان مربوطه داشته باشیم.
 
*فعلاً افتتاح حساب
سرپرست امور شعب بانک ملت استان مازندران در مورد روند ثبت نام و آنچه که از سوی مردم برای ثبت نام اولیه شروع شد، گفت: آغاز ثبت نام از متقاضیان حج عمره براساس همان تاریخی است که سازمان حج و زیارت انجام داده است.
محمدجواد انوجی با اشاره به اینکه بانک ملت در دوره‌های قبل عامل ثبت نام سفر حج را بر عهده داشته است، اظهار داشت: آنچه که از سوی مردم به عنوان ثبت نام اولیه عنوان می‌شود اینگونه نیست بلکه اصل مطلب این است که به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در روزهایی که قرار است ثبت نام انجام شود، افتتاح حساب توسط این بانک برای متقاضیان درخواست شده است.
وی با تاکید بر اینکه افتتاح حساب فقط برای سهولت و تسریع در کار انجام می‌شود و ثبت‌نام قطعی محسوب نمی‌شود، خاطرنشان کرد: حساب کوتاه مدت در بانک برای افراد باز می‌شود.
سرپرست امور شعب بانک ملت استان مازندران با اشاره به اینکه برای افتتاح حساب به فرصت زیادی لازم است و افراد باید در بانک معطل شوند، یادآور شد: هرگز این افتتاح حساب‌ها به معنای ثبت‌نام برای حج عمره محسوب نمی‌شود و افرادی که افتتاح حساب کردند باید از 24 شهریورماه برای ثبت نام کامل حج عمره به بانک مراجعه کنند.
وی ابراز داشت: از لحاظ اولویت‌بندی نیز فردی که امروز برای افتتاح حساب اقدام کرده است و فردی که از 24 شهریورماه اقدام به ثبت نام می‌کند، تفاوتی وجود ندارد.
انوجی تفاوت در این بخش را فقط کم شدن ازدحام در بانک‌ها و هدرنرفتن وقت افراد در این بخش عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه برای افتتاح حساب کوتاه مدت هر فرد به صورت حداقل می‌تواند 10 هزار تومان حساب باز کند، گفت: یکهزار تومان هم برای تمبر دریافت می‌شود.
سرپرست امور شعب بانک ملت مازندران در مورد ثبت نام گروهی نیز اظهار داشت: این رویه نیز فقط به منظور تسهیل در کار ثبت نام انجام می‌شود.

 
* پیش ثبت‌نام در شعب بانک ملی مازندران انجام میشود‌
مدیر امور شعب بانک ملی استان مازندران نیز در این باره به فارس گفت: پیش ثبت‌نام در شعب بانک ملی استان مازندران انجام می‌شود.
برات کریمی با بیان اینکه بانک ملی از نیم‌قرن سابقه در ثبت‌نام‌ حج عمره مفرده برخوردار است، ‌اظهار داشت: امسال نیز این امر مقدس به بانک ملی ایران محول شده است.‌
وی درباره انجام مراحل اولیه ثبت نام عمره مفرده قبل از تاریخ شروع رسمی ابراز داشت: هنوز ثبت نام اصلی شروع نشده است ولی برای تسریع در امور زائران بانک ملی استان مازندران با ثبت مشخصات اولیه زائران با ساماندهی امور به ثبت نام متقاضیان در اسرع زمان ممکن میپردازد.‌
مدیر امور شعب بانک ملی استان مازندران نیز با تاکید بر اینکه فقط افتتاح حساب در این شعبه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: فعلاَ حساب کوتاه مدت توسط افراد باز می‌شود و بعد از افتتاح حساب و اعلام زمان ثبت نام بقیه کارها انجام می‌شود.
وی با اعلام اینکه هیچ محدودیتی برای افراد در زمان ثبت نام از لحاظ تعداد وجود ندارد، گفت: به منظور تسهیل برای ثبت‌نام‌ها در موعد مقرر افتتاح حساب انجام می‌شود.
کریمی از در اختیار قراردادن تسهیلات ویژه ای از سوی بانک ملی ایران مانند اعطای سیم کارت تلفن همراه، قرعه‌کشی برای تسهیلات، سهولت و ضرورت تهیه ارز از بانک ملی خبر داد و در مورد انجام ثبت‌نام در زمان تعطیلات رسمی که از سوی سازمان حج و زیارت انجام شد، اظهار داشت: در صورت اتخاذ تصمیم جدید به اطلاع عموم میرسانیم.
 
*آمادگی بانک‌های مازندران برای ثبت نام عمره
مدیر حج و زیارت مازندران نیز از اعلام آمادگی بانک‌های عامل ملت و ملی برای ثبت نام عمره مفرده سال 90 در استان مازندران خبر داد.
سید حبیب‌الله ساداتی اظهار داشت: براساس اعلام رئیس سازمان حج و زیارت کشور قرار است ثبت‌نام از 24 شهریورماه انجام شود.
وی با بیان اینکه به احتمال زیاد تمامی شعب بانک‌های ملت و ملی ثبت نام عمره مفرده را انجام می‌دهند، ابراز داشت: در صورت مشخص شدن شعبه‌های خاصی برای ثبت‌نام در روزهای آینده اعلام می‌شود.
مدیر حج و زیارت مازندران در مورد مشخص شدن سهمیه خاص برای استان‌ها در این زمینه گفت: سهیمه‌ای هنوز در این بخش مشخص نشده است و میزان و تعداد ثبت‌نامی‌های بستگی به استقبال مردم دارد.
وی از اعزام 53 هزار زائر برای حج عمره در سال 90 خبر داد و یادآور شد: این تعداد بدون مشکل اعزام و بعد از انجام فریضه عمره مفرده به شهر و دیار خود بازگشتند.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول