اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نزدیک شدن به ایام محرم؛

دوره توجیهی آموزشی مداحی در گچساران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی گچساران گفت: با توجه با نزدیک شدن به ماه محرم و لزوم پربار برگزار کردن برنامه‌های عزاداری این ماه، دوره توجیهی آموزشی مداحی در گچساران برگزار می‌شود.

دوره توجیهی آموزشی مداحی در گچساران برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمدعلی کوه‌گرد‌ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مداحی در دین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده که در زمینه ایجاد و افزایش معنویت در سطح جامعه بسیار موثر است.
کارشناس مسئول تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی گچساران با اشاره به برگزاری جلسه ماهانه مداحان شهرستان گچساران بیان کرد: همه دست‌اندرکاران برگزاری مراسمات مذهبی باید از هم‌اینک به فکر برنامه‌ها و عزاداری‌های ماه محرم باشند تا شاهد افزایش شور و شعور حسینی در مراسمات مذهبی امسال شهرستان گچساران باشیم.
کوه‌گرد ادامه داد: فاصله گرفتن مداحان از انحراف و به‌کارگیری اشعار پرمحتوا از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده که اداره تبلیغات شهرستان گچساران با برگزاری جلسات تخصصی و آموزشی مداحان تلاش دارد تا به بهترین وجه به دغدغه‌های رهبری و دیگر مراجع تقلید توجه کرده و به آن‌ها لبیک گوید.
کارشناس تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی گچساران استفاده از اشعار سبک و بی‌مغز با سبک‌ها مبتذل غربی را از آسیب‌های جامعه مداحی کشور و این استان دانست و عنوان کرد: تا زمان باقی‌مانده به ایام پرسوز عزاداری سومین امام شیعان دوره‌های آموزشی و توجیهی مداحی را در این شهرستان برگزار می‌کنیم.
وی ادامه داد: استفاده از مداحان جوان و ترغیب افراد مستعد در این زمینه از برنامه‌های ضروری کانون مداحان، هیئت‌های مذهبی، اداره تبلیغات و همه مسئولان این شهرستان بوده که لازم است توجه جدی به این موضوعات شود.
این کارشناس مسائل مذهبی در شهرستان گچساران عنوان کرد: استفاده از تجارب مداحان باسابقه این شهرستان و استان به منظور تربیت و آموزش مداحان جوان می‌تواند نقش موثری در کاهش آسیب‌های احتمالی مداحی و برگزاری مراسمات مذهبی و عزاداری داشته باشد.
کوه‌گرد ساماندهی، ترغیب مداحان جوان و ارائه آموزش به مداحان را از جمله برنامه‌های ضروری کانون مداحان دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی و رویکرد تخصصی، محرم امسال با شور و شعور مذهبی بیشتری در میان مردم و جوانان این شهرستان برگزار شود.
وی برگزاری جلسات با هیئت‌های مذهبی به‌منظور ساماندهی دستجات عزاداری، تشکیل جلسه با مسئولین ادارات و نهادها به‌منظور هماهنگی بهتر، برگزاری جلسه با اصناف و بازاریان برای نظارت بیشتر بر نوار فروشی‌ها و سیاه‌پوش کردن بازار، تشکیل جلسه با شورای هیئت‌های مذهبی برای سازماندهی بهتر برنامه‌ها را از دیگر فعالیت تشکل‌های دینی در گچساران برشمرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول