اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

معلولیت فرصتی برای خداشناسی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان فردوس گفت: معلولیت فرصتی برای خودشناسی و خداشناسی است.

معلولیت فرصتی برای خداشناسی است
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجدالدین حسینی عصر امروز در جمع دانش‌آموزان مرکز آموزش استثنایی بهشت فردوس اظهار داشت: معلولان انسان‌های ارزشمندی هستند که آحاد جامعه باید به آ‌نها احترام بگذارند.
وی افزود: نظام خلقت، نظامی احسن است و در بینش فلسفی اسلامی نظام خلقت به بهترین وجه آفریده شده است و اگر در نظام خلقت نقص و کمبودی مشاهده می‌کنیم به ذات مورد اراده خداوند نبوده بلکه در آن نقص خیر و کمالی وجود دارد.
امام جمعه فردوس تصریح کرد: خداوند موجودات را در نهایت زیبایی و کمال خلق کرده و در همه موجودات نظام خلقت، ‌ظرفیت‌هایی برای بروز کمالات وجود دارد.
حسینی یادآور شد: اگر انسان از یک نظر دارای معلولیت است ولی از لحاظ دیگر خداوند استعدادهای بسیار زیادی در وجود وی قرار داده است که باید این استعدادها شکوفا شود.
وی معلولیت را پدیده‌ای متاثر از دو عامل ژنتیک و محیط دانست و گفت: یک انسان معلول چه بسا هیچ نقشی در معلولیت خود ندارد و به طور مادرزادی معلول متولد شده است.
امام جمعه فردوس افزود: در برخورد با فرد معلول نباید به دیده حقارت به وی نگاه کرد بلکه باید جامعه را محاکمه کرد چرا که اگر اطلاع‌رسانی و مشاوره ژنتیک صورت می‌گرفت، چه بسا که فرد معلولی متولد نمی‌شد.
رئیس آموزشگاه استثنایی بهشت شهرستان فردوس نیز گفت: در حال حاضر تعداد 65 دانش‌آموز با معلولیت‌های مختلف جسمی، حرکتی، بینایی و شنوایی در این مرکز مورد آموزش قرار می‌گیرند.
حسین محمدی افزود: باید باورها و نگرش‌های غلط و منفی جامعه نسبت به معلولیت را از بین برد چرا که معلولیت ناتوانی نیست، بلکه فرصتی برای پرداختن به توانمندی‌هایی است که خداوند در وجود انسان به ودیعه گذاشته است.
وی با اشاره به حضور معلولان در عرصه‌های مختلف علمی و ورزشی تصریح کرد: استعدادها و ظرفیت‌های زیادی در معلولان وجود دارد که باید این استعدادها را تقویت و بارور کرد.
محمدی یادآور شد: کمک به دانش‌آموزان معلول تنها وظیفه بهزیستی و آموزشگاه‌های استثنایی نیست بلکه وظیفه همه مسئولان است که نگرش منفی نسبت به کودکان استثنایی را از بین ببرند.
در پایان این مراسم که در محل آموزشگاه استثنایی بهشت برگزار شد، دانش آموزان برنامه‌های متنوعی نظیر، سرود و مقاله اجرا و توانمندی‌های خود را در قالب نمایشگاه در معرض دید قرار دادند.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول