اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ضایعات نخاعی کردستان:

تصمیم‌گیری‌های غیرعملی برای معلولان مشکل‌گشا نیست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ضایعات نخاعی کردستان با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری‌های غیرعملی برای معلولان مشکل‌گشا نیست، خواستار فراهم نمودن زمینه شکوفایی استعدادهای معلولین در جامعه شد و گفت: تحقق این مهم زمینه حضور فعال و موثر معلولان را در کنار سایر اقشار مردم فراهم می‌کند.

تصمیم‌گیری‌های غیرعملی برای معلولان مشکل‌گشا نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیروس رشیدی بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: معلولیت به معنای محدودیت نیست و معلولان ما در حال حاضر دارای توانایی‌های بالقوه زیادی هستند.
وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در پشت درهای بسته برای معلولان نمی‌تواند مشکلات این قشر را رفع کند، افزود: معلولان دارای ذهن و فکر خلاق هستند و می‌توانند در رفع مسائل و مشکلات مربوط به خود مشارکت داشته باشند.
به گفته مدیرعامل ضایعات نخاعی استان کردستان، باید زمینه شکوفایی استعدادهای معلولین در جامعه فراهم شود تا این قشر از جامعه نیز بتوانند در کنار سایر اقشار مردم در تصمیم گیری‌های مهم مشارکت داشته باشند.
رشیدی از تحقق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به عنوان یکی از بزرگترین آرزوهای معلولین نام برد و خاطرنشان کرد: این قانون در سال 83 به تصویب مجلس رسید و با وجود ابلاغ آن توسط هیئت دولت به وزارت خانه‌ها هنوز در خیلی از مسائل اجرایی نشده است.
وی اضافه کرد: خواسته‌ها و مطالبات معلولان استان به صورت مکرر و طی نامه‌هایی به استاندار و حتی هیئت دولت ارائه شده اما متاسفانه تاکنون اقدامی اساسی در این زمینه انجام نگرفته است.
مدیرعامل ضایعات نخاعی کردستان از اهانت برخی از افراد به قشر معلول جامعه انتقاد کرد و افزود: معلولان نباید در جامعه به عنوان عضو زائدی فرض شوند.
رشیدی اضافه کرد: معلولان باید استعدادهای خود را شکوفا کرده و از آن به نحو احسن استفاده کنند.
وی به مسائل و مشکلات معلولان استان اشاره کرد و افزود: نامناسب بودن اماکن و فضای شهری برای معلولان، مکفی نبودن وسایل توانبخشی و بهداشتی، عدم وجود وسایل نقلیه مناسب و در حد نیاز معلولان از جمله مشکلات معلولین این استان است.
مدیرعامل ضایعات نخاعی کردستان نبود مسکن و اشتغال را از مشکلات اساسی معلولین این استان عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به درآمد پایین معلولان لازم است که مسکن مهر به صورت رایگان در اختیار این قشر قرار گیرد.
به گفته رشیدی، اجرای قانون سه درصد استخدام برای معلولان، تامین بیمه اجتماعی آنان و افزایش مستمری این افراد از مهم‌ترین خواسته‌های این قشر است که باید به صورت ویژه‌ای از سوی مسئولین ذیربط مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه خواستار افزایش مستمری، اختصاص درمانگاه مناسب سازی شده به معلولان و به روز کردن تجهیزات آموزشی برای معلولان بویژه نابینایان و ناشنوایان شد.
مدیرعامل ضایعات نخاعی کردستان اضافه کرد: امیدواریم مسئولان ذیربط با توجه هرچه بیشتر به نیازها و مشکلات معلولان نسبت به مناسب سازی محیط، فضاها و اماکن عمومی برای این افراد اقدام کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول