اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش اداره‌کل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری تأکید کرد:

کاهش بازگشت مجدد زندانیان با ارائه آموزش‌های مهارتی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: کاهش چشمگیر آمار بازگشت مجدد زندانیان به زندان نتیجه برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در زندان است.

کاهش بازگشت مجدد زندانیان با ارائه آموزش‌های مهارتی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، قهرمان آماره بعد از ظهر امروز در نشست مشترک با مسئولان فنی و حرفه‌ای و دادگستری این استان به‌منظور امضای تفاهم‌نامه استانی در راستای آموزش زندانیان و اقشار آسیب‌پذیر، اظهار داشت: ارائه نظرات و پیشنهادات طرفین و بررسی راهکارهای توسعه همکاری فیمابین برای ارتقا مهارت و توانمندسازی فنی زندانیان و سایر اقشار آسیب پذیر جامعه با استفاده از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای این استان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست است.
وی از اعلام آمادگی این اداره‌ کل برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با تمامی ادارات و نهادها خبر داد و گفت: از آنجا که بیکاری و فقدان مهارت یکی از علل گرایش به اعتیاد، بزهکاری و ارتکاب اعمال خلاف است، بر همین اساس آموزش مهارت با ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال به تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی فرد کمک شایانی می‌کند.
آماره خاطرنشان کرد: همچنین یکی از ابزارهای اصلاحی سازمان زندان‌ها در حین مدت حبس زندانیان، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی است تا زمینه پر شدن اوقات فراغت آنان از یک سو و زمینه ارتقای مهارت و توانایی آنان در راستای فنون و تخصص‌های مختلف از سوی دیگر فراهم شود.
رئیس واحد آموزش اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: هدایت زندانیان به‌ طرف آموزش مهارت‌های فنی حرفه‌ای در رشته‌هایی نظیر تعمیر لوازم خانگی، جوشکاری، آلومینیوم‌سازی، نقاشی ساختمان، نقاشی خودرو، مکانیکی و دیگر رشته‌های مرسومی که در زندان‌ها به آموزش آنها اقدام می‌شود، نوعی آینده نگری با دیدگاه اصلاح گرایانه به حساب می‌آید.
وی هدف از ارائه این مهارت‌ها را افزایش توانایی فرد در ساختن مجدد زندگی و تلاش برای جبران فرصت‌های از دست رفته برشمرد و گفت: بدین صورت با ایجاد اشتغال پایدار و کسب و کار درآمدزا، ریشه قوی‌ترین انگیزه و محرک یعنی فقر اقتصادی برای دامن زدن به جرائم از بین خواهد رفت.
آماره تصریح کرد: کاهش چشمگیر آمار بازگشت مجدد زندانیان به زندان نتیجه این فعالیت‌ها بوده که طبیعتاً سبب کاهش جمعیت کیفری زندانیان نیز خواهد شد.
رئیس واحد آموزش اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری بر لزوم اجرای آموزش‌های مهارتی طبق نیاز سنجی صورت گرفته تاکید کرد و افزود: با برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت علاوه بر افزایش روحیه و ایجاد انگیزه در زندانیان، می‌توان زندانیان را برای حضور فعال در جامعه آماده کرد.
در راستای افزایش سطح همکاری‌های آموزشی و به‌منظور تهیه پیش نویس تفاهم نامه، جلسه‌ای با حضور رئیس دادگستری و مدیرکل و مسئولان اداره زندان‌ها و اقدامات تامینی و مسئولین آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در محل زندان شهرکرد برگزار شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول