اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان:

کمتر از یک درصد گلستانی‌ها در سرشماری غایب بودند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: در سرشماری نفوس و مسکن گلستان چهار هزار و 557 خانوار چیزی حدود کمتر از یک درصد در این سرشماری غایب بودند.

کمتر از یک درصد گلستانی‌ها در سرشماری غایب بودند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا غلامی در مراسم اختتامیه متمرکز سرشماری نفوس و مسکن که در تالار فخرالدین اسعد‎ گرگانی برگزار شد، اظهار داشت: برآورد اولیه مرکز آمار ایران قبل از سرشماری در گلستان حدود 455 هزار و 869 خانوار بود که در پایان سرشماری این رقم به 459 هزار و 992 خانوار رسید.
وی تصریح کرد: 455 هزار و 435 خانوار بیش از 99 درصد خانوارهای استان فرم دو و سه را تکمیل کردند و این نشان از پوشش بسیار بالا در سرشماری این استان است.
 معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان کار سرشماری را حاصل تلاش 70 هزار نفر‎ روز اعلام کرد و بیان داشت: 169هزار نفر ساعت، آموزش سرشماری را کسب کردند که هزینه بالایی صرف این اقدام مهم و بزرگ مصروف شد تا مفاهیم به‎صورت یکپارچه برای استنتاجات یک‎دست صورت بگیرد.
غلامی از سرشماری به‎عنوان بزرگترین پدیده هر کشور یاد کرد و یادآور شد: سرشماری نه تنها یک پدیده است بلکه معیاری برای سایر پدیده‎های آماری است و چون کار سرشماری متحمل هزینه‎های سنگین می‎باشد معمولا در مقاطع خاص انجام می‎گیرد.
وی اظهار داشت: در بیش از 70 کشور دنیا این پدیده به شکلی که در کشور ما صورت گرفت، انجام می‎شود و اصولا کشورهایی که می‎خواهند در مسیر پیشرفت قرار بگیرند به سرشماری و آمار درست، اهمیت می‎دهند.
معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان بیان داشت: با حمایت استاندار، معاونان، دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران که خط مقدم کارشان بر مبنای سرشماری برنامه‎ریزی شده است، نشان داد که به واقع همه از اهمیت سرشماری مطلع هستند و با همت بلند آمارگیران و مجموعه عوامل، دستاوردهای خوبی از این اقدام به دست آمد.
غلامی خاطرنشان کرد: در فرم‎های سرشماری هیچ اطلاعات اقتصادی که کمک به هدفمندی یارانه کند انجام نشد چنانکه ما در سرشماری نفوس و مسکن اطلاعاتی چون درآمد، سهام، اموال و میزان حقوق افراد را مورد محاسبه قرار ندادیم بنابراین هدفمندی، مبنای اطلاعات سرشماری نبوده است.
وی به مردم استان اطمینان خاطر داد که سرشماری نفوس و مسکن ارتباطی به هدفمندی یارانه‎ها ندارد و فقط اطلاعات کلان سرشماری در سیاستگذاری‎های کلان کشور و استان به‎شدت مورد نیاز است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول