اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی:

99.5 درصد آذربایجان غربی مورد سرشماری قرار گرفتند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: 99.5 درصد از مردم آذربایجان غربی مورد سرشماری قرار گرفتند.

99.5 درصد آذربایجان غربی مورد سرشماری قرار گرفتند
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی غلامرضا دیزج‌نژاد در نشست خبری اظهار داشت: بر اساس آنچه که مرکز آمار ایران در اختیار ما قرار داده بود باید در طول اجرای طرح آمار نفوس و مسکن سال جاری 787 هزار و 201 خانوار مورد سرشماری قرار می گرفتند که با اجرای این طرح فرم 782 هزار و 811 خانوار تکمیل شد که این تعداد 99.5 درصد از خانوارهایی که باید مورد سرشماری قرار می گرفتند را شامل می شود.
وی افزود: نیم درصد باقی مانده خانوارهایی که در طول اجرای طرح آمار نفوس و مسکن غایب بودند با دو روز مهلت مورد سرشماری قرار گرفتند که آمار آنها هم اکنون در حال بررسی است.
دیزج‌نژاد ادامه داد: در تفکیک تعداد خانوارهای مورد سرشماری قرار گرفته از آمارگیری، 504 هزار و 523 خانوار شهری و نیز 278 هزار و 288 خانوار روستایی اعلام کرد.
وی تصریح کرد: در سرشماری سال 85، جمعیت استان حدود 2 میلیون و 450 هزار نفر اعلام شد که پیش‌بینی می‌شود این تعداد در سال جاری به 2 میلیون و 940 هزار نفر برسد.
دیزج نژاد در ادامه با بیان اینکه حدود 4 هزار نفر عوامل اجرایی و آمارگیر در آمار نفوس و مسکن امسال استان همکاری داشتند، خاطرنشان کرد: اطلاعات پایه‌ای صحیح اخذ شده از آمار، منشا برنامه‌ریزی‌های ملی و منطقه‌ای درستی است که می تواند اطلاعات خوبی را در اختیار تصمیم گیرندگان کشور قرار دهد.
این مسئول با بیان اینکه این برای اولین بار است که آمار نفوس و مسکن در کشور از 10 سال به 5 سال کاهش یافته و مورد اجرا گذاشته می شود،گفت: گزارشات واصله حاکی از همکاری خوب و گرم مردم است که در طول اجرای این طرح برخورد خوبی با آمارگیران داشته و به تمامی 70 سئوال طرح شده پاسخ گفتند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اطلاعات گرفته شده از آمار نفوس و مسکن سال 85 افزود: در سرشماری آن سال 655 هزار و 961 خانوار مورد آمارگیری قرار گرفتند که این تعداد در 578 هزار و 577 واحد مسکونی اسکان داشتند.
وی تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال 85، حدود 80 درصد جمعیت استان در بخش خصوصی و 18 درصد نیز در بخش عمومی و دو درصد نیز در بخش‌های ثبت نشده فعال بودند، همچنین این سرشماری از 85 درصد نرخ باسوادی مردان و 71 درصد زنان استان حاکی بود.
دیزج نژاد خاطرنشان کرد: همین اطلاعات که تنها بخشی از اطلاعات سرشماری سال 85 بود، کمک زیادی به تصمیم گیرندگان کشور کرد که یکی از نتایج آن توزیع عادلانه منابع و امکانات برای ایجاد توسعه متوازن در تمامی نقاط کشور بود.
وی در ادامه با بیان اینکه در زمان اجرای طرح آمار نفوس و مسکن امسال شائبه هایی در رابطه با ارتباط این طرح با هدفمندی یارانه‌ها به وجود آمد که به هیچ وجه صحت نداشت، خاطرنشان کرد: این شائبه‌ها با اطلاع‌رسانی به موقع از بین رفت.
دیزج نژاد گفت:باید در نظر گرفت که اجرای طرح آمار نفوس و مسکن قدرت مطالبه مردم از مسوولان را افزایش می دهد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول