اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آمار استانداری آذربایجان‌شرقی:

سرشماری در آذربایجان‌شرقی همراه با حادثه بوده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آمار استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: سرشماری در استان همراه با حادثه از جمله ضرب و جرح مامور سرشماری و مصدوم شدن ماموران بوده است.

سرشماری در آذربایجان‌شرقی همراه با حادثه بوده است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی فتحی‌زاده بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی نتایج سرشماری آذربایجان‌شرقی از اجرای موفق سرشماری نفوس و مسکن در استان خبرداد.
وی با بیان اینکه سرشماری در آذربایجان‌شرقی همزمان با سراسر کشور در تبریز و استان از دوم آبان آغاز شد، گفت: سرشماری در تمام نقاط استان صورت گرفته و بیش از 6 هزار نفر در این راستا حضوری مستقیم داشتند.
فتحی‌زاده اظهار کرد: 294 حوزه در استان مورد سرشماری قرار گرفتند و روزانه این تعداد مامور به درب منازل مراجعه می‌کردند.
مدیرکل دفتر آمار استانداری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در این دوره از سرشماری کدپستی و کدملی نیز استعلام شد که موجب خواهد شد تا در دوره‌های بعدی تعداد سئوالات کاهش یابد.
وی بیان کرد: در این سرشماری کمتر از 3 هزار خانوار غایب بودند که با مراجعه‌های مکرر این تعداد کاهش بسیار یافته و در مجموع نسبت به سایر استان‌ها تعداد خانوارهای غایب بسیار کم بودند.
فتحی‌زاده افزود: در زمینه سرشماری شش دستگاه در سطح شهرستان تبریز همکاری فشرده‌ای با 9 ستاد سرشماری استان داشتند.
وی گفت: در شهرهای دیگر استان نیز ستادهایی با همکاری بخش‌های مختلف همکاری داشتند و بیش از هزار خودرو نیز در این راستا به کار گرفته شدند که 30 درصد این تعداد خودرو از طریق دستگاه‌های مختلف تامین شد.
مدیرکل دفتر آمار استانداری آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در زمینه تامین غذای رایگان نیز در تبریز و شهرهای مختلف همکاری خوبی را شاهد بوده‌ایم.
وی اضافه کرد: ضرب و جرح مامور سرشماری در تبریز، تصادف خطرناک خودرو معاون فنی شهرستان اسکو و نیز آسیب دیدن چند مامور سرشماری در مدت زمان یک ماه از جمله حوادث سرشماری بوده است.
مدیرکل دفتر آمار استانداری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در راستای تبلیغ و اطلاع‌رسانی، ائمه جمعه و دستگاه‌های مختلف از جمله صدا و سیما همکاری خوبی داشته و در عین حال برخی دستگاه‌ها نیز همکاری خوبی نداشته‌اند.
وی ادامه داد: فرمانداران شهرهای مختلف نیز در جریان اجرای سرشماری همکاری گسترده‌ای داشتند که در این راستا بار سنگینی بر عهده مدارس و دانشگاه‌ها بود.
فتحی‌زاده افزود: بازشماری نیز از امروز در تبریز آغاز شده که در این راستا آموزش‌هایی نیز ارائه شده است. 
 انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول