اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه خبر داد:

اجرای موفق سرشماری در فیروزکوه با وجود سرمای شدید

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: شرایط اقلیمی و آب و هوایی شهرستان فیروزکوه سبب ایجاد وقفه در سرشماری شده بود اما با تلاش ماموران سرشماری، این طرح با موفقیت در این شهرستان اجرا شد.

اجرای موفق سرشماری در فیروزکوه با وجود سرمای شدید
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری بعد از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن اظهار داشت: اعتقاد ما بر این بود که هر چه ماموران آموزش صحیح‏تر و بیشتری ببینند، در اجرای آن موفق‏تر خواهند بود که خوشبختانه همین طور هم بود.
وی گفت: جا دارد که از مردم به ویژه ساکنان روستاها، بخش‏ها و شهرها تقدیر کنم که با رفعت و رویی باز از ماموران سرشماری استقبال کردند و به سئوالات آنها پاسخ کامل دادند و همچنین اطلاعات دقیق و مستند ارائه کردند.
وی بیان کرد: شرایط اقلیمی و آب و هوایی شهرستان فیروزکوه از جمله نکاتی بود که باعث ایجاد وقفه در کار شده بود و بارش برف زودهنگام و سرمای شدید در منطقه و همچنین دشواری تردد در روستاهای صعب‏العبور و کوهستانی باعث اندکی خلل در سرعت اجرای طرح سرشماری شد.
فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: اما با اراده‏ای که اعضای ستاد سرشماری داشتند و تلاش و تحملی که ماموران از خود نشان دادند، سبب شد تا هر طور که شده این طرح با موفقیت اجرا شود.
افشارنادری ادامه داد: در ضمن شرایط اقلیمی و برف زودهنگام سبب شد تا خیلی از ساکنان که به صورت فصلی به منطقه می‏آمدند و بیشتر ایام را در شهرستان فیروزکوه یا شهرهای دیگر سکونت دارند، به صورت زودهنگام روستاها را ترک کنند.
وی تاکید کرد: شرایط آب و هوایی و برف زودهنگام در آمار سرشماری شهرستان فیروزکوه بی‏تاثیر نبوده و از این رو جمعیت روستایی نسبت به جمعیت شهری نسبت به دوره قبل کاهش اندکی داشته است.
فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: در کل اگر حساب کنیم، تعداد ساکنان شهرستان فیروزکوه نسبت به دوره قبل نه تنها کاهش نداشته بلکه اندکی افزایش هم داشته است.
افشارنادری افزود: پایه و اساس برنامه‏ریزی دولتی و کشوری آمار است و اگر قرار باشد برای کشور چشم‏انداز 20 ساله و یا سالیانه‏ای تهیه و طراحی شود، همه بر اساس اطلاعاتی است که در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به دست می‏آید.
وی گفت: اگر ندانیم در حال حاضر چه درصدی افزایش در تعداد دانشجو و دانش‏آموز داشته‏ایم و یا چه تعدادی مصرف‏کننده داریم، نمی‏دانیم که چه تعداد مراکز آموزشی، فرصت شغلی، مسکن و بیمارستان برای افراد باید در نظر بگیریم.
فرماندار شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: همچنین اگر ندانیم که روند مهاجرت مردم به چه سمت و سویی سوق خواهد یافت، آن زمان نحوه برنامه‏ریزی بدون نتیجه می‏ماند و با مشکل مواجه خواهد شد و به همین نسبت نه تنها در شهرستان فیروزکوه بلکه در کل کشور همین ‏طور خواهد بود.
افشارنادری با بیان اینکه جمعیت یکی از شاخص‏های توزیع اعتبارات است، گفت: بررسی روند رشد جمعیت در مناطق خاص برای ارائه خدمات شهری و اجرای پروژه‏های عمرانی مانند ساخت مدرسه، بیمارستان و مسجد موثر است.
وی خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن بررسی میزان سواد، سن و جنسیت در محل سکونت و میزان درآمد است که در نظام برنامه‏ریزی تاثیرگذار است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول