اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی:

دانه درشت بانکی در خراسان شمالی نداریم

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: دانه درشت بانکی در این استان نداریم.

دانه درشت بانکی در خراسان شمالی نداریم
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود ابراهیمی بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: طی سنوات گذشته برخی از واحدهای صنعتی بیشترین تسهیلات را گرفته که این واحدها نیز بدهی خود را تسویه کرده‌اند.
وی در عین حال از رشد 20 درصدی معوقات بانک های خراسان شمالی طی امسال نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: هم‌اکنون میزان معوقات سیستم بانکی خراسان شمالی به یک هزار و 500 میلیارد تومان رسیده که این میزان در مدت مشابه سال قبل یک‌هزار و 240 میلیارد تومان بوده است.
ابراهیمی بخش عمده‌ای از این تسهیلات را مربوط به نوسازی و بهسازی مسکن روستایی عنوان کرد و افزود: برگشت مطالبات بانک‌ها تاثیر بسزایی در منابع و ارائه تسهیلات به بخش‌های مختلف خواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل استمهال واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار داشت: استمهال تسهیلات این واحدهای صنعتی در صورتی انجام می‌شود که فعال بوده و صرفا برای یک بار و آن هم حداکثر 5 سال صورت می‌گیرد.
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی یکی از مهم‌ترین مشکلات در زمینه عدم ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین سرمایه‌گذاران را نبود صورت‌های مالی و همچنین مدارک خواسته شده عنوان کرد.
وی افزود: این واحدهای صنعتی با عدم ارائه مدارک خواسته شده بانک‌ها، اینگونه تصور کرده که بانک‌ها در صدد مانع‌تراشی بوده در حالی که ارائه صورتحساب‌های مالی یکی از مهم‌ترین شرط‌های لازم برای دریافت تسهیلات از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی است.
ابراهیمی تصریح کرد: بانک‌های استان برای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار در استان تسهیلات لازم را در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتی که طبق قوانین بانک‌ها اقدام به ارائه مدارک کرده  قرار می‌دهد.
سرپرست امور شعب بانک ملی خراسان شمالی در بخش دیگری با اشاره به اجرای ساختمان سرپرستی بانک ملی استان اظهار داشت: این ساختمان در 9 طبقه و هفت هزار و 500 متر زیربنا احداث می‌شود.
وی اعتبار صرف شده برای اجرای این پروژه را 60 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: براساس برنامه قرار است تا ساختمان شعب بانک ملی خراسان شمالی تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول