اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه مازندران خبر داد:

اجرای فرایند جذب 160 عضو هیئت علمی در دانشگاه مازندران

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه مازندران گفت: تعداد اعضای هیئت علمی جذب شده در طول یک سال گذشته 60 نفر بوده است و اکنون نیز فراخوان بیش از 160 عضو هیئت علمی جدید انجام شده است.

اجرای فرایند جذب 160 عضو هیئت علمی در دانشگاه مازندران
‌به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، نشست تودیع و معارفه روسای دانشکده‌های الهیات و معارف‌اسلامی و علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران بعدازظهر امروز در سازمان مرکزی بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران برگزار شد.
احمد احمدپور سرپرست دانشگاه مازندران در این نشست با تبریک هفته بسیج، آرامش و امنیت امروز را مدیون‌ رشادت‌ها و جانفشانی‌های بسیجیان انقلاب اسلامی دانست و گفت: ما به جهانیان ثابت کرده‌ایم که هوش و استعداد ایرانی بدون اتکا به هر کشور دیگری توانسته است به علوم مختلفی از جمله انرژی هسته‌ای، سلول‌های بنیادی و ..... دست یابد و از این به بعد نیز به مدد وجود جوانانی توانمند همچون اساتید و دانشجویان متعهد می‌تواند بر سرعت و بر جهش علمی خود بیش از پیش بیفزاید.
سرپرست دانشگاه مازندران تصریح کرد: علاوه بر توجه به فناوری‌های نوین و علوم جدید، مسئله بعدی که باید بر اساس منویات مقام معظم رهبری به آن توجه کنید اهمیت بیش از پیش به علوم انسانی و ورود در حوزه اندیشه‌ورزی و نظریه‌پردازی است.
احمدپور با بیان اینکه دانشگاه محیط مناسبی برای تبادل فرهنگ‌های متفاوت و ورود به عرصه‌های علمی در مقاطع بالاتر است،گفت: علم و دانش باید همراه با تزکیه و تقوا باشد، زیرا رمز رسیدن به کمال، داشتن علم همراه با تزکیه و تقوا است.
وی ادامه داد: باید در کنار مسائل علمی به دانشجو آموزش داده شود تا همراه با علم، تزکیه را نیز بیاموزند.
احمدپور اضافه کرد: علم و ایمان باید همگام با یکدیگر ما را به افق 1404 برساند چرا که علم بدون ایمان نتایجی چون فاجعه انسانی هیروشیما و ناکازاکی را به دنبال خواهد داشت.
سرپرست بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی استان مازندران با بیان اینکه تعداد اعضای هیئت علمی در سال گذشته 194 نفر بوده است، خاطرنشان کرد: تعداد اعضای هیئت علمی جذب شده در طول یک سال گذشته 60  نفر بوده است و اکنون نیز فراخوان بیش از 160 عضو هیئت علمی جدید انجام شده است.
احمدپور گسترش تحصیلات تکمیلی را از دیگر اهداف مهم دانشگاه مازندران اعلام کرد و تصریح کرد: با توجه به این که از برنامه‌های وزارت علوم، گسترش تحصیلات تکمیلی است، دانشگاه مازندران نیز اقدام به دریافت مجوز راه‌اندازی 28 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و هفت رشته در مقطع دکتری کرده است.
سرپرست دانشگاه مازندران با بیان اینکه دو دانشکده الهیات و معارف اسلامی و دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دو الگو برای این دانشگاه است، اظهار داشت: دانشکده الهیات و معارف اسلامی از منظر دینی، فرهنگی و اخلاقی الگویی بی‌نظیر و دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی پیام‌آور سلامتی و تندرستی است.
احمدپور در پایان سخنان خود با اشاره به اتفاقاتی که در منطقه در حال وقوع است، اذعان داشت: با توجه به خیزش اسلامی که در منطقه بوجود آمده دست پنهان آمریکا و متحدانش برای همگان آشکار شده است و جهان متوجه شد که شاخص‌های چندگانه‌ای که آمریکا برای حقوق بشر دارد به چه صورتی است.
به گزارش فارس، طی احکام جدیدی از سوی احمد احمدپور سرپرست دانشگاه مازندران، علی‌اکبر ربیع‌نتاج رئیس سابق دانشکده علوم انسانی و اجتماعی به عنوان رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی و حمیدرضا مشایخی مدیر دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه با حفظ سمت به عنوان رئیس دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه منصوب شدند.
به گزارش فارس: در ادامه این نشست هر یک از روسای قدیم دانشکده‌ها گزارشی از عملکرد خود در دانشکده‌های مزبور ارائه و روسای جدید دانشکده‌ها نظرات و پیشنهادهای خود را بیانکردند.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول