اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ری‌شهری:

جایگاه اصلی بسیج امامت اخلاقی و عملی جامعه است

خبرگزاری فارس: تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) گفت: براساس تعریف امام راحل و خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب از بسیج و انتظاری که از این نهاد مقدس وجود دارد، جایگاه اصلی بسیج، امامت اخلاقی و عملی است.

جایگاه اصلی بسیج امامت اخلاقی و عملی جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری همزمان با هفته بسیج و در دیدار فرماندهان و اعضای بسیج سازمان میراث فرهنگی افزود: بسیج به عنوان یک نهاد مبارکی که به دست بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بنا نهاده شد، امروز به یک نهاد سرنوشت ساز و کارا در نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است و مهم‌ترین نکته‌ای که این نهاد مقدس برای خودسازی و آماده شدن برای خدمت بهتر و بیشتر برای آینده روشن‌تر باید به آن توجه داشته باشند، تحقق امامت اخلاقی و عملی در جامعه است.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) افزود: برای تحقق امامت اخلاقی و عملی در هر نقطه‌ای که بسیج فعالیت می‌کند، چه در مساجد یا دوایر دولتی و نهادهای آموزشی و فرهنگی، مردم، باید بسیجی‌ها را در جامعه الگوی رفتاری خود ببینند و این مسئله مستلزم این است که رفتارها ارزشی باشد و دیگران را به سمت بسیج جذب کند تا این تشکیلات بتواند جایگاه خود را در جامعه محکم‌تر کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: «امامت» در فرهنگ اسلام، قرآن و حدیث معانی مختلف و گسترده‌ای دارد که یکی از آنها رهبری سیاسی است، اما آنچه زمینه ساز امامت سیاسی خواهد شد، امامت اخلاقی و عملی است.
آیت‌الله محمدی ری‌شهری با استناد به آیه شریفه «ربنا هب لنا من ازواجنا و ذریاتنا قره أعین و اجعلنا للمتقین إماماً» گفت: در آیه 74 سوره فرقان در خواست می‌شود که «پروردگارا از همسران و فرزندان ما نور چشم عطا کن و ما را برای مردم با تقوا، امام قرار بده » یعنی از خدا می‌خواهیم که ما را الگوی عملی و اخلاقی جامعه قرار دهد.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) نماز اول وقت و پیشگام بودن در ارزش‌های اخلاقی و عملی را از جمله ملزومات این مسئله برشمرد و گفت: بسیج نباید در این میان فقط دعوت کننده باشد، بلکه باید به صورت رفتاری نیز در ارزش‌ها اخلاقی و عملی الگو و پیشگام قرار گیرد.
رئیس موسسه علمی ‌‌ـ فرهنگی دارالحدیث همچنین با استناد به روایتی از حضرت علی (ع) گفت: برای کسی که خود را در جایگاه امامت دیگران قرار داده است، وظیفه خودسازی مقدم بر آموزش دیگران است و همچنین آموزش از طریق رفتار باید قبل از آموزش دیگران از طریق گفتار باشد.
نویسنده کتاب حکمت نامه بسیج، با تبریک هفته بسیج اظهار امیدواری کرد که این ایام فرصتی باشد که همه بسیجیان، خود را برای نقش آفرینی در تحقق وعده الهی در آینده موعود جهان اسلام که طلیعه آن با موج بیداری اسلامی در کشورهای مختلف رقم خورده است، آماده کنند.
آیت‌الله محمدی ری شهری در این دیدار با اشاره به فرمایش امام راحل گفت: بسیجیان جهان اسلام باید از فرصتی که بیداری اسلامی در جهان پدیدآورده بهره گیرند و زمینه این آرمان بزرگ را فراهم سازند.
بر پایه این گزارش، جمعی از فرماندهان و بسیجیان سازمان میراث فرهنگی با آیت‌الله محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) دیدار کردند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول