اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

اسلامی بودن از رموز جهانی شدن تفکر بسیج است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: در دولت نهم و دهم مباحث دینی، فرهنگ دفاع مقدس و شهید و شهادت به شدت مورد توجه قرار گرفت و تفکر ناب بسیجی دوباره احیا و فراگیر شد.

اسلامی بودن از رموز جهانی شدن تفکر بسیج است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید پیش از ظهر امروز در مراسم منتخبان اقشار سپاه انصارالرضا(ع) استان اظهار داشت: در این دوره از انقلاب اسلامی بسیار از معروفات که به حاشیه رفته بود به متن جامعه بازگشت و فرصت طلایی برای گسترش تفکر بسیج در تمامی ابعاد و حوزه‌ها فراهم شده از مهم‌ترین ویژگی‌های دوره اصول گرایان در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.
وی به مقاطع مهم سیاسی در تاریخ 32 ساله انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: از منظری می‌توان این تاریخ را به پنج دوره تقسیم‌بندی کرد که نخستین دوره آن بین سال‌های 57 تا 62 اتفاق می‌افتد.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این دوره از بحرانی‌ترین دوره‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، افزود: انتقال قدرت، تشکیل دولت موقت، جنگ‌های داخلی، مباحث مرتبط با کردستان، حضور منافقان در ایران، ترورهای مختلف، آغاز جنگ تحمیلی و حاکمیت تفکر لیبرالی از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی در این دوره محسوب می‌شود.
رشید با اشاره به اینکه تفکر بسیجی از صدر اسلام وجود داشته است، یادآور شد: تفکر ناب بسیجی که ریشه در تعالیم عالیه اسلامی دارد به عنوان یک موهبت الهی در این دوره از انقلاب اسلامی توسط امام راحل(ره) احیا می‌شود و سیر تکاملی خود را آغاز می‌کند.
استاندار خراسان جنوبی به مقطع دوم تاریخ انقلاب بین سال‌های 62 تا 68 اشاره کرد و افزود: در این دوره ازانقلاب که با پایان جنگ تحمیلی همراه است، تفکر حاکم بر نیروها تفکر بسیجی است و بسیاری از کمبودها به دلیل حاکم بودن همین تفکر به چشم نمی‌آید.
رشید ادامه داد: ثبات نسبی سیاسی و سیر صعودی مسیر توسعه از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره است، ضمن اینکه یکی از طلایی‌ترین دوره‌های تاریخ انقلاب اسلامی به دلیل حاکم بودن تفکر ناب بسیجی در این دوره اتفاق می‌افتد که حاصل آن پیروزی در جنگ تحمیلی است.
وی به دوره سازندگی در انقلاب اسلامی بین سال‌های 68 تا 76 اشاره کرد و افزود: در این دوره از انقلاب اسلامی به دلایل مختلف از تفکر بسیجی غفلت می‌شود و بسیاری از رزمندگان، ایثارگران و بسیجیان مورد توجه قرار نمی‌گیرند و عده‌ای به جای تلاش برای رفاه عمومی و توسعه کشور به منافع خود می‌پردازند.
مقام عالی دولت در خراسان جنوبی افزود: حاکم شدن روحیه تشریفات در بین مسئولان و ورود تفکرات تکنوکراتی(جدایی دین از اجرا) از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره است ضمن اینکه محور کار در این دوره اقتصاد و مباحث اقتصادی است.
وی خاطرنشان کرد: از سال 76 تا 84 در دوره‌ای با نام اصلاحات مقابله با تفکر ناب بسیجی آغاز می‌شود و گروه‌هایی که منافع حزبی و گروهی را بر منافع ملی مقدم می‌دارند قدرت را به دست می‌گیرند.
رشید توسعه سیاسی را از ویژگی‌های این دوره برشمرد و افزود: توسعه سیاسی در این دوره مقدم داشته شد، البته نه سیاستی که عین دیانت ما بود، بلکه سیاستی که دارای ریشه‌های لیبرالی و غربی که بر پایه خودمحوری و انسان محوری استوار بود در این دوره مورد توجه قرار گرفت و تفکر ملی گرایی بر اسلام مقدم شمرده شد.
وی با بیان اینکه در این دوره مدل لیبرالی غرب دنبال حاکمیت در جامعه اسلامی بود، تصریح کرد: وجود ناآرامی، تشویش افکارعمومی، دعواهای سیاسی، تضعیف آموزه‌های انقلابی، خدشه‌دار کردن هویت دینی، ملی و فرهنگی، ملی‌گرایی، آزادی‌های غربی و بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی محصول دورانی است که افرادی با نام اصلاحات وارد عرصه شدند.
استاندار خراسان جنوبی به مقطع دیگری از انقلاب اسلامی از سال 84 تاکنون اشاره کرد و افزود: در این دوره از انقلاب که با حاکمیت اصول‌گرایان در تاریخ سیاسی انقلاب شناخته شده است با هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری در تبیین شعارهای اسلامی، دولتی منطبق با استراتژی‌های انقلاب اسلامی و با شعارهای اسلامی وارد کار می‌شود و فضا در این دوره نسبت به گذشته کاملاً متفاوت است.
وی افزود: در دولت نهم و دهم مباحث مرتبط با شهید و شهادت، فرهنگ دفاع مقدس و مباحث دینی به شدت مورد توجه قرار گرفت و تفکر ناب بسیجی دوباره فراگیر شد.
رشید ادامه داد: در این دوره بسیاری از معروفات که به حاشیه رفته بود به متن جامعه بازگشت و فرصت طلایی برای گسترش تفکر بسیج در تمامی ابعاد و حوزه‌ها فراهم شد.
مقام عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود به رموز موفقیت و پیشرفت تفکر ناب بسیج اشاره کرد و افزود:چند عامل مهم موجب این فراگیری و توفیق شده است که یکی از مهم‌ترین آنها اسلامی بودن و تکیه بر اسلام ناب محمدی داشتن این تفکر است.
رشید تکیه بر قرآن و تعالیم عالیه اسلامی را مهم‌‌ترین رمز موفقیت، پیروزی، تثبیت و بقای انقلاب اسلامی دانست و افزود: این ویژگی‌ها موجب ماندگاری، فراگیری و توسعه روزافزون تفکر ناب بسیجی شده است.
وی اصل مترقی ولایت فقیه را از دیگر ویژگی‌های شاخص و برجسته بسیج دانست و گفت: رهبر اسلامی داشتن که در ابتدای انقلاب اسلامی امام راحل (ره) و در شرایط فعلی رهبر معظم انقلاب اسلامی است از عوامل اصلی پیروزی، تثبیت و بقای انقلاب اسلامی و از شاخص‌های اصلی تفکر بسیج است.
رشید وجود مبارک امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را در عصر معاصر بی‌نظیر دانست و تصریح کرد: بسیجیان، رهبر عزیز انقلاب را چکیده ارزش‌های الهی و اسلامی می‌دانند و در راستای تحقق اندیشه ناب ولایت فقیه یک لحظه سر از پا نمی‌شناسند.
وی پیام مقام معظم رهبری در برائت از مشرکان در مراسم حج امسال را نمونه‌ای از این امر دانست و افزود: این پیام می‌تواند به عنوان منشور کامل الهی و توحیدی برای زندگی فردی و اجتماعی جامعه بشری محسوب شود چرا که دشمنان انقلاب که از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کنند نتوانستند کوچکترین خرده‌ای بر آن وارد کنند.
استاندار خراسان جنوبی بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی در منطقه را الگوگیری از انقلاب اسلامی و تفکر بسیج دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین دلایلی که این انقلاب‌ها نمی‌توانند به اهداف مورد نظر ملت‌ها دست پیدا کنند این است که از رهبری اسلامی که بتواند این انقلاب‌ها را به مقصود واقعی برساند محروم هستند.
وی مردمی بودن را یکی از دیگر از ویژگی‌ها و عوامل موفقیت تفکر بسیج دانست و تصریح کرد: مردمی بودن و توجه و تکریم مردم در تفکرات امام راحل(ره) بسیار پررنگ است و در عمر با برکت امام راحل(ره) به مردم به عنوان یک اصل همواره توجه جدی شده است.
رشید ادامه داد: بر اساس همین توجه است که امام راحل(ره) در وصیت نامه سیاسی، الهی خود عنوان می‌کنند که مردم ما از مردم حجاز در عصر رسول الله و مردم عراق در عصر امام حسین(ع) وفادارتر هستند.
وی به ویژگی عاشورایی بودن به عنوان یکی دیگر از عوامل موفقیت تفکر بسیج اشاره کرد و افزود: در تاریخ تمامی تحولات انسان‌ساز و متعالی در محرم و عاشورا رخ می‌دهد و متعلق به این ماه است.
استاندارخراسان جنوبی به نقش بسیج در دفاع از انقلاب اشاره کرد و افزود: امروز بسیج عامل اصلی بازدارندگی دشمن از طمع‌ورزی به کشور است.
رشید ادامه داد: بسیج زاییده تفکر ناب امام راحل(ره) و مظهر تلاش، سازندگی و جریان مبارکی است که مترادف باهویت دینی امت اسلامی ایران است.
وی با بیان اینکه امروز کارکردهای بسیج بسیار متنوع است، یادآور شد: امروز تفکر بسیج به عنوان یک اندیشه پویا در تمامی بخش‌ها و حوزه‌ها مورد توجه است.
وی تهدیدات و تحریم‌ها را همزاد با انقلاب اسلامی دانست و افزود: دشمن در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی از هر وسیله‌ای برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کرده و لحظه‌ای از پا ننشسته است اما ایران اسلامی با تکیه بر تفکر بسیجی و جوانان برومند خود در بسیاری از بخش‌ها و زمینه‌ها جزو کشورهای برتر دنیا است.
استاندار خراسان جنوبی نقش مردم در خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان را بسیار بارز دانست و افزود: مردم با تبعیت هوشیارانه از ولایت فقیه و حفظ بصیرت با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب در دنیا به عنوان الگو و اسوه مطرح هستند.
وی با بیان اینکه امروز اندیشه بسیجی از سوی دشمنان در داخل و خارج از کشور مورد هجوم همه‌جانبه است، تصریح کرد: امروز سربازان جنگ نرم ما بسیجیان ما هستند که در تقویت امنیت نرم و فضاهای مجازی در دنیا سرآمدند.
رشید اظهار امیدواری کرد: با حفظ انسجام و با تبعیت از مقام معظم رهبری بتوان به اهداف متعالی اسلامی و انقلابی دست یافت.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول