اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان توسعه آموزش و پرورش:

150 کانال فارسی‌زبان خانواده‌ها را هدف قرار داده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون سازمان توسعه، مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: فرهنگ غرب با بیش از 150 کانال برای 6 کشور فارسی‌زبان خانواده و جوانان را به صورت مستقیم هدف قرار داده است.

150 کانال فارسی‌زبان خانواده‌ها را هدف قرار داده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین جعفری پیش از ظهر امروز در چهارمین جشنواره تجارب و نوآوری‌های انجمن‌های اولیا و مربیان استان کرمان اظهار داشت: هماهنگ و یکسان‌سازی روش‌های تربیتی بین خانه و مدرسه مهم‌ترین وظیفه انجمن اولیا و مربیان است.
وی با اشاره به روش‌های فراوان تربیتی در جامعه تصریح کرد: ‌سرویس مدرسه آموزشگاه سیاری است که در این سرویس روش‌های تربیتی مختلفی مبادله می‌شود.
جعفری با اشاره به اینکه تربیت در دستگاه تعلیم و تربیت کشور مبتنی بر تعالیم دینی است، بیان داشت: فرهنگ غرب با بیش از 150 کانال برای شش کشور فارسی زبان خانواده و جوانان را به صورت مستقیم هدف قرار داده است.
وی اذعان کرد: فضای مجازی بلایی بر سر فرهنگ جامعه آورده است که برای مقابله با آن سال‌ها باید تلاش کرد.
وی با بیان اینکه باید از تجربه، توانمندی و مهارت‌های اولیا بهره برد، خاطرنشان کرد: اولیا دریای بی‌کران تجربه و سرمایه بزرگی هستند که در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار گرفته‌اند.
جعفری بیان کرد: مدیران آموزش و پرورش و مدارس باید انجمن اولیا و مربیان را به عنوان کمک فکری و مدیریتی و نه رقیب مدیریتی برای خود در نظر بگیرند.
وی تشکیل اتاق فکر و گروه علمی برای دانش‌افزایی اولیا را ضروری دانست و بیان داشت: خارج کردن سیستم آموزش خانواده از سنتی به مدرن، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، بهره‌گیری از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای اولیا اجرا شود.
جعفری با بیان اینکه خانواده‌ها باید به علم فناوری اطلاعات مجهز شوند، افزود: باید از فضایی که دشمن آماده کرده است از جمله شبکه‌ها و نرم‌افزارها بر علیه خودش استفاده کنیم.
وی بیان داشت: در روند فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان نیاز به بستر مناسب با سه عامل نیروی انسانی، تجهیزات و اعتبارات است.
جعفری با اشاره به اینکه برای فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان مسیر مشخص شده است، عنوان کرد: تمام اعتبارات آموزش و پرورش به صورت غیرمتمرکز در اختیار مدیران و مسئولان استان‌ها و مناطق قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: زن به عنوان مدیر خانواده و محور تربیت نقش موثری در آموزش و تربیت ارائه می‌کند.
جعفری با بیان اینکه مشاوره از محورهای اصلی انجمن اولیا و مربیان است، راهنمایی و مشاوره خانواده را از اولویت‌های این بخش برشمرد و گفت: در این بخش راهنمایی برای آموزش‌های تخصصی و مهارت‌های زندگی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین مشاوره برای افراد و خانواده‌های دچار آسیب‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.
وی اذعان کرد: فعالیت این مرکز برای رسیدن به جامعه مبتنی بر تربیت انسان‌های نزدیک به عبد صالح خداوند کمک بسیاری می‌کند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول