اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه:

صاحبان گواهی نشان ملی مرغوبیت صنایع را ترقی دهند

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از صاحبان گواهی نشان ملی مرغوبیت محصولات صنایع دستی خواست آن را حفظ کرده و صنایع را رشد و تعالی بخشند.

صاحبان گواهی نشان ملی مرغوبیت صنایع را ترقی دهند
به گزارش خبر‌گزاری فارس از کرمانشاه، جلیل رحیمی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه داوری نشان مرغوبیت محصولات صنایع دستی منطقه غرب کشور که در موزه صنایع دستی کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه صنایع دستی در کشور ما اشاعه‌کننده ناهنجاری نیست و این از افتخارات این مرز و بوم است، اظهار کرد: در کشورهای غربی صنایع دستی ابتذال را به درون خانواده‌ها می‌برد اما صنایع دستی ما از ابتذال به دور است.
وی افزود: اگر چه صنایع دستی در کشور ما مورد آسیب قرار گرفته و از هجوم فرهنگ غربی و بیگانه در امان نمانده است اما همواره صنایع دستی در ایران فرهنگ غنی را در ذات خود حفظ کرده و آن را با عشق اشاعه و تسری داده و سعی کرده است این فرهنگ را به نسل‌های بعدی انتقال دهد.
مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه‌ با اشاره به اینکه صنایع دستی در کشور ما غالبا تفننی نیست و این خصوصیات آن را از دیگر کشورها جدا ساخته است، اضافه کرد: صنایع دستی با فرهنگ کشور ما عجین شده و در فرهنگ غنی ایران به عنوان کشوری در مشرق زمین همواره موجب مباهات بوده است.
رحیمی تصریح کرد: از دیر‌باز به صنایع دستی نه تنها در استان کرمانشاه بلکه در سراسر ایران به عنوان مفر اقتصادی و معیشتی خانواده توجه می‌‌شده است و بخش عظیمی از نیروهای فعال در جامعه مشغول به فعالیت در این عرصه هستند.
وی خاطر‌نشان کرد: صنایع سنتی و دستی ما در دسته صنایع و کالاهای کاربر است که باید در حفظ و تقویت آن بکوشیم چرا که ‌صنایع به عنوان محل درآمد خانواده بوده و اگر با دید تجاری به آن بنگریم، می‌توانیم از قبل آن ارز بیشتری را وارد اقتصاد کشور کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در پایان از صاحبان گواهی نشان ملی مرغوبیت محصولات صنایع دستی خواست آن را حفظ کرده و صنایع را رشد و تعالی ببخشند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول