اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت دوستداران میراث فرهنگی خوزستان صورت می‌گیرد؛

برگزاری همایش حفاظت از میراث فرهنگی در اهواز

خبرگزاری فارس: پس از آنکه اداره کل میراث فرهنگی خوزستان هیچ تلاشی برای حفاظت از آثار تاریخی در خوزستان نکرد، این بار دوستداران میراث فرهنگی خوزستان دست به کار شده و همایش حفاظت از میراث فرهنگی را برگزار می‌کنند.

برگزاری همایش حفاظت از میراث فرهنگی در اهواز
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پس از آنکه مشخص شد اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در حال برگزاری اختفاهای نجومی در اهواز، شوش، چغازنبیل و شوشتر است و برای این همایش نیز هزینه‌های زیادی کرده، دوستداران میراث فرهنگی خوزستان برای حفظ و حراست از آثار تاریخی استان به بهانه برگزاری همایش حفاظت از آثار میراث فرهنگی، بایدها و نباید‌ها گرد هم جمع می‌شوند.
سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: همایش «حفاظت از میراث فرهنگی، بایدها و نبایدها» از طرف انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان در تاریخ 21 آبان ماه ساعت 16 تا 19 در اهواز برگزار می‌شود.
مجتبی گهستونی افزود: این همایش با حضور اساتید برجسته کشوری همراه با اجرای موسیقی سنتی و شاهنامه خوانی دو تن از نقالان خوزستانی در محل تالار همایش‌های کتابخانه مرکزی خوزستان واقع در کیانپارس، پارک دولت برپا می‌شود.
این دوستدار میراث فرهنگی تاکید کرد: در همایش «حفاظت از میراث فرهنگی، بایدها و نبایدها» دکتر کامیار عبدی باستان‌شناس و دانشیار دانشگاه علوم و تحقیقات تهران، دکتر رضا بهبهانی معمار و عضو هیئت علمی دانشگاه و دکتر سید محمد جواد جعفری قنواتی پژوهشگر و کارشناس فرهنگ عامه و شفاهی به سخنرانی می‌پردازند.
وی با اشاره به برنامه‌های جانبی این همایش بزرگ ادامه داد: برپایی نمایشگاه کتاب خوزستان شناسی، رونمایی از چهار اثر تالیفی جدید با موضوع میراث فرهنگی و تقدیر از فعالان حوزه میراث فرهنگی از جمله برنامه‌های جنبی این همایش خواهد بود.
آنچه مسلم است، حفاری‌های غیرمجاز، تخریب‌های فراوان و مرمت‌های غیرکارشناسی در میراث فرهنگی خوزستان بسیار زیاد است و در شرایط کنونی نیز برگزاری همایش اختفاهای نجومی در شهرستان دزفول مؤید آن است که همه مشکلات در این حوزه در زمین برطرف شده و به مشکلات آسمانی خواهیم پرداخت.
همچنین پیش از این عالی‌ترین سمت اجرایی دولت در استان از عملکرد مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان انتقاد کرده بود و از نبود حتی یک سرویس بهداشتی در آثار ثبت شده جهانی استان ابراز نارضایتی و گلایه‌مندی کرده بود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول