اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس شورای اسلامی بندر سیراف:

مسئولان میراث فرهنگی به مشکلات مردم سیراف بی‌توجه هستند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر سیراف گفت: مسئولان میراث فرهنگی به مشکلات مردم سیراف بی‌توجه هستند.

مسئولان میراث فرهنگی به مشکلات مردم سیراف بی‌توجه هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حسن محمدی ‌در نشست بررسی وضعیت بندر باستانی سیراف اظهار کرد: بندر سیراف نامی بزرگ و ماندگار در تاریخ ایران‌زمین بوده و رسیدگی به وضعیت این بندر امری لازم و ضروری است.
وی افزود: این بندر در روزگاری به مرکز تجارت جنوب مشهور بوده و تعداد زیادی از تجار و بازرگانان از طریق این بندر در امر تجارت مشارکت داشته‌اند و وضعیت امروز این بندر به هیچ وجه پسندیده و شایسته نیست.
رئیس شورای اسلامی شهر سیراف خاطرنشان کرد: وضعیت تملک زمین‌های مردم در بندر سیراف یک معضل قدیمی و اساسی است و باید هر چه زودتر این معضل برطرف شود.
محمدی با بیان اینکه بلاتکلیفی مردم بر سر تملک اراضی با میراث فرهنگی، مهم‌ترین مشکل موجود در این شهر تاریخی است، تصریح کرد: مردم سیراف هم‌اکنون به علت مشخص نبودن وضعیت تملک اراضی و املاک خود در این شهر در برزخ ماندن و رفتن قرار دارند و این مناسب شان مردم این دیار نیست.
وی عنوان کرد: مردم این شهر نزدیک به 40 سال است که با میراث فرهنگی مشکل دارند و مسئولان میراث فرهنگی با بی‌توجهی به مشکلات مردم سیراف موجب نگرانی مردم شده است.
این مسئول اضافه کرد: میراث فرهنگی نه حاضر به تملک و خرید اراضی و خانه‌های همجوار با اماکن تاریخی هستند نه اجازه ساخت و ساز را به مردم می‌دهند و با وجود مکاتباتی که با مسئولان ارشد استان و کشور داشته‌ایم، این معضل کماکان پابرجاست.
محمدی در ادامه با اشاره به وضعیت بهداشتی سیراف بیان کرد: با وجود تلاش‌هایی که برای بهبود وضعیت بهداشتی بندر سیراف انجام شده، باز هم مشکل داریم و مردم خواستار شبانه‌روزی شدن مرکز بهداشتی سیراف هستند.
وی بر‌ لزوم احداث کمربندی سیراف تاکید کرد و گفت: کمربندی سیراف می‌تواند مشکلات ترافیکی شهر را رفع کند و این مهم در کاهش تصادفات نیز بسیار تاثیرگذار است.
رئیس شورای اسلامی سیراف بر لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری در بندر سیراف تاکید و عنوان کرد: در سفر هیئت دولت مصوبات خوبی در این راستا داریم که اجرای این مصوبات گامی در توسعه سیراف است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول