اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد؛

معرفی 510 نفر از میراث فرهنگی برای دریافت تسهیلات

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 510 نفر از این مجموعه در قالب مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

معرفی 510 نفر از میراث فرهنگی برای دریافت تسهیلات
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل اظهار داشت: از 510 نفر 370 نفر به صورت مستقل و 140 نفر در قالب هفت طرح پشتیبان برای بهره‌مندی از تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما بحث شهرستان‌ها و ایجاد محدودیت در برخی از شهرستان‌هاست که سبب شده ما در شهرستانی همچون نمین با خیل متقاضیان بهره‌مندی از تسهیلات مشاغل خانگی روبرو شویم اما در برخی از شهرستان‌ها رغبت چندانی به این کار وجود ندارد که برداشته شدن سقف شهرستانی در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد.
وی گفت: در شهرستان نمین استقبال در حوزه صنایع دستی به تعداد 170 نفر با 560 میلیون تومان اعتبار یکی از ظرفیت‌های خوب توسعه مشاغل خانگی است که در سایر شهرستان‌ها نیز امیدواریم همین روند را شاهد باشیم.
همچنین رویا احمدیان مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز در این جلسه از معرفی 220 مددجوی بهزیستی با رقم اعتباری شش میلیارد تومان برای بهره‌مندی از مشاغل خانگی خبر داد و افزود: برخی از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات شروط غیر‌موجهی گذاشته‌اند که تامین آن از سوی مددجویان امکان‌پذیر نیست.
بهروز زلالی مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل نیز با یادآوری اینکه تا کنون بیش از یک هزار و 411 طرح در قالب مشاغل خانگی پذیرش و 700 طرح نیز به بانک‌ها با رقم اعتباری هفت میلیارد تومان معرفی شده است، بیان داشت: اغلب متقاضیان ساکنان مناطق محروم و روستایی هستند که در این ارتباط بیشترین درخواست‌ها مربوط به حوزه دامپروری و در اولویت قرار دادن آن به عنوان مشاغل خانگی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مدیرکل پایانه‌های استان اردبیل نیز در سخنانی کوتاه اظهار داشت: سهم اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان در اشتغال خانگی 165 متقاضی بوده که اغلب این متقاضیان خواستار خرید سواری، مینی‌بوس و اتوبوس هستند.
علی رحمتی اضافه کرد: حجم نامه‌های جمع‌آوری شده در این اداره کل از محل سفرهای سوم و چهارم رئیس جمهور بسیار زیاد بوده به طوری که بیش از 400 نفر در نوبت دادن تقاضا برای استفاده از تسهیلات با هدف خرید خودروی حمل و نقل برون شهری هستند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول