اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس شورای شهر شوشتر انتقاد کرد:

بی‌توجهی اداره کل میراث فرهنگی به آثار تاریخی شوشتر

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر گفت: عدم توجه اداره کل میراث فرهنگی به شوشتر وضعیت این شهر تاریخی را به شدت بحرانی کرده است.

بی‌توجهی اداره کل میراث فرهنگی به آثار تاریخی شوشتر
نظر حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: از دو سال پیش اداره کل میراث فرهنگی خوزستان اعتبارات را در شوشتر به حداقل کاهش داد و این شرایط باعث شده تا وضعیت میراث فرهنگی در این شهرستان به شدت بحرانی شود.
وی با اشاره به اینکه عدم توجه مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان به شوشتر به طور کامل مشخص است، بیان کرد: پس از ثبت جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر پروژه‌های عمرانی که توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شوشتر اجرا می‌شد به حداقل کاهش یافت و این شرایط موجب نگرانی مردم از وضعیت حفاظت آثار تاریخی شده است.
این مقام مسئول با یادآوری مجدد کاهش اعتبارات در سطح میراث فرهنگی شوشتر، افزود: پیش از ثبت جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر پروژه‌های بسیار زیادی در سطح شهرستان فعال بود که از آن جمله می‌توان به ساحل‌سازی گرگر و مرمت پل تاریخی شادروان اشاره کرد این در حالی است که در شرایط کنونی این پروژه‌ها هر دو به صورت نیمه کاره و غیرفعال هستند و این امر باعث اتلاف بیت المال و ناراحتی مردم از این دستگاه شده است.
حسین‌زاده با تاکید بر اینکه مردم گمان می‌کردند با ثبت جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر در یونسکو توجه به این آثار بیشتر می‌شود، بیان کرد: مردم تصور می‌کردند که با ثبت جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر در یونسکو توجه به این آثار بیشتر می‌شود اما در شرایط کنونی توجه از طرف متولی امر که اداره کل میراث فرهنگی باشد به حداقل کاهش یافته است.
پیش از این نیز سیدجعفر حجازی از در بازدید از شهرستان شوشتر از نبود امکانات اولیه برای گردشگر در شهرستان شوشتر از مدیر کل میراث فرهنگی به شدت انتقاد کرده بود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول