اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران:

710 میلیون تومان زکات در مازندران جمع‌آوری شد/ معادل مبلغ زکات پرداخت نشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: 710 میلیون تومان زکات در سال 90 در استان مازندران جمع‌آوری شد.

710 میلیون تومان زکات در مازندران جمع‌آوری شد/ معادل مبلغ زکات پرداخت نشد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابراهیم باغبانی شب گذشته در جلسه شورای زکات استان مازندران با اعلام اینکه سالانه 60 هزار تن گندم در مازندران تولید می‌شود، اظهار داشت: 220 روستا در مازندران مشمول پرداخت زکات هستند که دریافت زکات از 203 روستا در مازندران انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه 399 نفر در مازندران کار جمع‌آوری زکات را برعهده دارند، تصریح کرد: در سال 5 جلسه شورای زکات در استان برگزار می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اعلام اینکه تبلیغات رسانه‌ای برای زکات به مقدار کافی انجام نمی‌شود، یادآور شد: تبلیغات رسانه‌ای در بخش زکات بسیار ضعیف است.
وی با اعلام دریافت زکات طی سال‌های 87 تا 90 خاطرنشان کرد: میزان در یافت زکات در سال 87 حدود 9 میلیون تومان بود این مقدار در سال 88 به 150 میلیون تومان رسید و در سال 89 با رشد 650 میلیون تومانی مواجه بودیم.
این مسئول با اعلام دریافت 710 میلیون تومان زکات در سال 90 خاطرنشان کرد: بخش زیادی از زکات دریافتی به صورتی نقدی و حدود 30 درصد به صورت اقلام کالا دریافت شد.
باغبانی با بیان اینکه در حال حاضر 30 درصد از زکات دریافتی در اختیار فقرا قرار می‌گیرد، بیان داشت: برای تشویق امر زکات 10 درصد از زکات دریافتی به فقرا اختصاص یابد و بقیه به پروژه‌های عمرانی اختصاص یابد.
وی تعداد پروژه‌های زکات در سال 87 را دو پروژه اعلام و یادآور شد: در سال 88 تعداد  پروژه‌های زکات به 22 مورد افزایش یافت و در سال 89 تعداد پروژهای تعریف شده برای زکات 45 پروژه بود و این مقدار در سال 90 با گذشت 8 ماه از سال به 32 پروژه رسیده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران مهم‌ترین مشکل در بحث زکات را پرداخت معادل زکات عنوان کرد و یادآور شد: عدم پرداخت معادل مبلغ زکات مردم را نسبت به پرداخت زکات کم انگیزه می‌کند.
وی بیشترین زکات دریافتی در مازندران را مربوط به گندم اعلام کرد و گفت: طرح توزیع 3 هزار کارت شجره طیبه در بین باغداران از اقداماتی است که برای دریافت زکات از باغداران مرکبات انجام شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول