اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در 6 ماهه نخست امسال صورت گرفت؛

جمع‌آوری 540 میلیون ریال زکات در باشت

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان باشت از جمع آوری 540 میلیون ریال زکات در 6 ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری 540 میلیون ریال زکات در باشت
به گزارش خبرنگار فارس از باشت، عبد‌الحمید ولی‌پور ظهر امروز در نشست با خیرین شهرستان باشت اظهار داشت: با تلاش و فعالیت ستاد زکات شاهد افزایش جمع‌آوری زکات در این شهرستان بودیم.
مدیر کمیته امداد شهرستان باشت به افزایش دو برابری جمع‌آوری زکات در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در 6 ماهه نخست امسال بیش از 540  میلیون ریال زکات توسط این نهاد جمع‌آوری شده است.
وی زکات جمع آوری شده در این شهرستان را در سال گذشته 200 میلیون ریال اعلام کرد.
ولی‌پور با بیان این‌که مبالغ زکات برای کارهای عام‌المنفعه و عمران و آبادانی در روستاها مصرف می‌شود، ابراز داشت: زکات جمع‌آوری شده برای ساخت و تعمیر مساجد تهیه جهیزیه نوعروسان و کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان هزینه می‌شود.

* زکات یکی از واجبات الهی است
حجت الاسلام عبد الرحیم عبودی نیز در این نشست با تبریک عید غدیر خم گفت: از ویژگی‌های بارز امیر المومنین علی (ع) حمایت از فقرا و محرومان بود و نام حضرت علی(ع) که بیاید آدم به یاد کمک کردن به فقرا و نیازمندان می‌افتد.
امام جمعه شهرستان باشت با اشاره به این‌که خداوند در قرآن می‌فرمایید اگر زکات مالتان را پرداخت کنید چند برابر آن را به شما برمی‌گردانم، بیان داشت: شکر و سپاس سرمایه‌داران از مالی که خداوند به آن‌ها داده،‌ کمک کردن به نیازمندان و فقرا است.
وی تصریح کرد: خداوند هر انسانی را دوست داشته باشد فقرا و نیازمندان را در خونه او می‌فرستد‌.
رئیس شورای فرهنگ عمومی باشت خاطر نشان کرد: زکات نقش اساسی در ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت در جامعه دارد و اگر افرادی که تمکن مالی دارند به این اصل اساسی عمل کنند فقر و نداری در جامعه مشاهده نخواهد شد.
عبودی اذعان داشت: مولای متقیان علی (ع) کسی بود که تمام زندگی خود را وقف فقرا کرد.
علی‌اصغر قلی‌پور نیز در این نشست گفت: پرداخت زکات باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.
فرماندار شهرستان باشت با تاکید بر این‌که پرداخت زکات باید در بین مردم تبلیغ و ترویج شود، افزود: دستگاه‌های اجرایی  شوراها و دهیاران و ائمه جماعات در راستای فرهنگ‌سازی برای زکات و ترویج آن نقش مهمی دارند.
وی ابراز داشت: زکات جمع‌آوری شده از هر منطقه در بخش‌های عمران و آبادانی همان منطقه هزینه می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول