اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی هفت ماه گذشته صورت گرفت؛

جمع‌آوری 23 میلیون تومان زکات در بیرجند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بیرجند از جمع‌آوری 23 میلیون تومان زکات در هفت ماه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری 23 میلیون تومان زکات در بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی قاسم‌زاده نداف صبح امروز در جلسه ستاد احیای زکات این شهرستان با بیان اینکه 245 روستا در سطح شهرستان بیرجند وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد روستا فقط 11 روستا در بحث زکات کمک کرده بنابراین باید در این راستا تمام سعی و تلاش خود را به کار برده تا امر احیای زکات در سطح روستاهای شهرستان بیرجند انجام گیرد.
وی بر نقش بیش از پیش روحانیان در امر احیای زکات در سطح جامعه تأکید کرد و افزود: روحانیان و ائمه جماعات باید موضوع زکات را بیش از پیش برای مردم تبیین کنند.
فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه اداراتی از قبیل جهاد کشاورزی و کمیته امداد باید در بطن فریضه احیای زکات باشند، ادامه داد: در این راستا تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی در امر فریضه مهم زکات باید کمک کنند.
قاسم‌زاده نداف به آموزش عاملان زکات توسط ستاد احیای زکات تأکید کرد و گفت: باید ستاد احیای زکات در امر آموزش عاملان بیش از پیش توجه کند تا عاملان با شیوه‌های صحیح بتوانند زکات مردم را جمع‌آوری کنند.
وی خواستار تشویق و تقدیر از عاملان و زکات‌دهندگان شد و تصریح کرد: در راستای فریضه مهم زکات تشویق و تقدیر را برای کسانی که در امر احیای زکات و جمع‌آوری آن کمک می‌کنند در دستور کار ستاد احیای زکات قرار گیرد.
فرماندار بیرجند پرداخت زکات را یکی از فرائض مهم دین دانست و اظهار داشت: به هر میزان از این اصل فاصله بگیریم دچار خسران و ضرر شده بنابراین باید در راستای پرداخت زکات تلاش کنیم.
قاسم‌زاده نداف با بیان اینکه ایثارگری‌ها و فداکاری‌های رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس برای آب و خاک نبود بلکه برای دفاع از دین و انگیزه‌های دینی بوده است، اذعان داشت: انقلاب اسلامی ایران مأخوذ از انقلاب عاشورا و ادبیات کربلا است.
وی اقامه حدود الهی، انجام فرائض و تحرک محرمات را از اهداف نظام اسلامی دانست و گفت: به هر میزان به طرف عملیاتی شدن و تحقق اهداف نظام اسلامی پیش برویم نظامی سالم‌تر و به الگوی مدینه فاضله نزدیک و هر چقدر از اجرای این اوامر سرپیچی و سهل‌انگاری کنیم مانند سایر نظام‌های سیاسی دنیا آسیب پذیر می‌شویم.
فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه مبانی دینی و ایدئولوژیک مختص نظام اسلامی است، یادآورشد: آنچه نظام اسلامی را با سایر نظام‌های دنیا متمایز می‌کند ویژگی ایدئولوژیکی و دینی نظام اسلامی است.
انتهای پیام/و۲۰      
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول