اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یاسوج:

رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی پرداخت زکات اطلاع‌رسانی کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه یاسوج با بیان اینکه رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی پرداخت زکات اطلاع‌رسانی کنند، گفت: اهالی رسانه و مطبوعات بدانند که اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی پرداخت زکات ثواب عظیم اخروی دارد.

رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی پرداخت زکات اطلاع‌رسانی کنند
حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی در حاشیه نشست هم‌اندیشی با مسئولان کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با موضوع زکات درگفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بر اساس دستورات قرآن و دین اسلام مصرف زکات در مرحله اول برای فقرا بوده و مسئولان مرتبط با امر زکات اولویت اول مصرف مبالغ جمع‌آوری شده از زکات را به محرومان اختصاص دهند و پول زکات را در میان فقرا تقسیم کنند.
امام جمعه شهر یاسوج پرداخت زکات را یکی از فریضه‌های الهی دانست و گفت: نماز مسلمانان بدون پرداخت زکات مقبول خداوند نیست و تا زمانی که پرداخت زکات صورت نگیرد عمل مهمی چون نماز در کارنامه افراد معلق و بلاتکلیف است.
حسینی، تبلیغ را عنصری مهم در ترویج احکام الهی خواند و تاکید کرد: تبلیغ همان رسالت پیامبران و امامان بوده که امروز نیز نباید از آن غافل شویم.
امام جمعه یاسوج با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در دین اسلام خطاب به رسانه‌ها گفت: اهالی رسانه و مطبوعات بدانند که اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی پرداخت زکات ثواب عظیم اخروی دارد.
حسینی بیان کرد: تبلیغ و رسانه آن‌قدر مهم و تاثیرگذار هستند که به کمک آنها کشور غاصبی چون اسرائیل در دنیا دموکراتیک خوانده می‌شود و کشور حق‌طلبی چون فلسطین تروریست معرفی می‌شود.
وی ادامه داد: مصرف زکات در مرحله اول به فقرا و در مراحل بعدی به ابن سبیل داده می‌شود و مواردی چون مسجدسازی در اولویت آخر مصارف زکات است.
این روحانی برجسته شهر یاسوج تصریح کرد: کمک‌های دولت به روستاهای زکات دهنده در اموری چون مسجدسازی و راه‌سازی باید جنبه تشویقی داشته باشد و پول زکاتی که از مردم دریافت می‌شود در این راه صرف شود و دولت می‌تواند یک کار شاخص برای روستای زکات دهنده به‌عنوان فی سبیل‌الله انجام دهد.
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه اگر زکات در جامعه‌ای پرداخت شود، فقیری در آن جامعه پیدا نمی‌شود، گفت: فاصله طبقاتی افراد در جامعه‌ای که زکات پرداخت می‌کند بسیار کم است و در واقع پرداخت زکات موجب تعدیل سرمایه در میان مردم می‌شود.
حسینی با بیان اینکه هم جمع‌آوری زکات مهم است و هم چگونگی مصرف آن، عنوان کرد: کمیته امداد این استان در تشویق مردم به پرداخت زکات و جمع‌آوری این کمک‌ها کارنامه خوبی در خدمت به فقرا داشته که امیدواریم در سایه عنایات خداوند متعال توفیق خدمت‌گذاری بیش از این را به محرومین و نیازمندان جامعه پیدا کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول