اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای ترویج فرهنگ زکات در یزد

خبرگزاری فارس: تفاهم‌نامه سه جانبه به منظور ترویج فرهنگ زکات در یزد امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای ترویج فرهنگ زکات در یزد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عصر امروز تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای فی ما بین کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان جهاد کشاورزی و نمایندگی ولی‌فقیه در این سازمان در زمینه ترویج فرهنگ زکات منعقد شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه اظهار داشت: پرداخت زکات طی شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 9 درصد رشد داشته است.
حمید نصیری ادامه داد: طی شش ماه نخست سال گذشته در استان یزد 2 میلیارد و 517 میلیون و 888 هزار ریال زکات جمع‌آوری شده بود که این میزان در شش ماه نخست سال جاری به 2 میلیارد و 745 میلیون و 65 هزار ریال افزایش یافته است.
وی خواستار تلاش در راستای فرهنگ‌سازی امر الهی زکات در سطح استان یزد شد و افزود: با امضای این تفاهم‌نامه در آینده‌ای نزدیک شاهد تقویت فرهنگ زکات اعم از واجب و مستحبی خواهیم بود.
نصیری تاکید کرد: با این تفام‌نامه از امکانات سازمان جهاد کشاورزی برای جمع‌آوری و تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات بهره‌گیری خواهد شد.
وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه در معرفی و شناساندن دامداران و کشاورزان از سوی سازمان جهاد کشاورزی کمک بسیاری خواهد کرد و از سوی دیگر دبیرخانه ستاد زکات کمک‌های آموزشی و تبلیغی را در اختیار آنان قرار می‌دهد.
حجت‌الاسلام علی‌محمد سلطانی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه درسازمان جهاد کشاورزی نیز در این مراسم اظهارداشت: این تفاهم‌نامه می‌تواند مبنای خوبی برای اجرا در سطح کشور باشد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس استنباط قرآنی، پرداخت زکات آثار و برکات فراوانی در پی خواهد داشت.
سلطانی با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی به واجدان شرایط پرداخت زکات تاکید کرد: برخی کشاورزان از اهمیت این واجب الهی بی‌اطلاع و نسبت به آن نا‌آگاه هستند.
وی وظیفه سازمان‌های ذی‌ربط را اطلاع‌رسانی به افرادی دانست که زکات بر آنها واجب است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول