اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

مازندران توان جذب گردشگر از کشورهای اسلامی را دارد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: مازندران توان جذب گردشگر از کشورهای اسلامی را دارد.

مازندران توان جذب گردشگر از کشورهای اسلامی را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهدی گلچوب ظهر امروز در دهمین جلسه کمیته پایش تجارت خارجی بیان داشت: استان مازندران به خاطر ظرفیت‌های ویژه در تولید انواع صنایع دستی از یک طرف و برخورداری از مواهب طبیعی، بناهای تاریخی و مراکز متنوع گردشگری از طرف دیگر، از توان بالقوه و ویژه‌ای در امر صادرات صنایع دستی و جذب گردشگر به‌ویژه از کشورهای اسلامی برخوردار است.   
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه تولیدات صنایع دستی باید مطابق نیاز بازارهای هدف و با توجه ویژه به موضوع کاهش قیمت تمام شده طراحی و تولید شود، هدایت تولید کنندگان این عرصه به سمت تولید صادرات محور و بازار پسند را مورد تاکید قرار داد.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به تبلیغات و اطلاع رسانی ضعیف ظرفیت‌های گردشگری استان در کشورهای مختلف بویژه کشورهای عربی اسلامی، ورود ناچیز گردشگران خارجی به استان را ناشی از عدم معرفی مناسب موقعیت‌های گردشگری استان از یک سو و زیرساخت‌های ضعیف و سرویس دهی نامناسب از سوی دیگر عنوان کرد.  
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان نقش ویژه صنعت گردشگری و صادرات صنایع دستی در اقتصاد کشورها و ارزآوری فوق‌العاده برای آنها در این بخش، برنامه‌ریزی دقیق و فراهم کردن شرایط و امکانات مناسب برای توسعه صنعت گردشگری و صادرات صنایع دستی استان را در افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی استان بسیار حائز اهمیت دانست.
گلچوب با اعلام آمادگی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران برای معرفی توانمند‌ی‌های صنعت گردشگری و صنایع دستی استان در بازارهای هدف، کمک همه دستگاه‌ها و تشکل‌ها برای رسیدن استان به سهم قابل توجهی از ارزآوری این بخش در کشور را مورد تاکید قرار داد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول