اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

فارس استان هدف گردشگری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: فارس استان هدف گردشگری است و باید در راستای جذب گردشگر از تمام ظرفیت و توان این استان استفاده کنیم.

فارس استان هدف گردشگری است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فریدون فعالی بعد از ظهر امروز در پنجمین جلسه ستاد دائمی تسهیلات سفرهای استان فارس ویژۀ سال 91 اظهار داشت: نوروز سال گذشته 9 میلیون و 722 هزار گردشگر وارد استان فارس شدند که از این تعداد 7 میلیون و 580 هزار نفر در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و کمپ‌ها اسکان یافتند.
فعالی خاطرنشان کرد: به خاطر جاذبیت اماکن تاریخی و گردشگری فارس 2 میلیون و 200 هزار گردشگر از اماکن تاریخی و فرهنگی این استان بازدید کردند.
فعالی تصریح کرد: در راستای جذب گردشگر داخلی و خارجی، ستاد دائمی تسهیلات سفرهای استان فارس با رویکرد ارائه خدمات و امکانات در طول سال با 14 کمیته و یک مشاور تشکیل شده است.
وی ابراز داشت: احکام طرح جامع گردشگری تدوین و در اختیار تمام دستگاه‌ها و اداراتی که در مرتبط با جذب گردشگر و خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در طول سال هستند ارسال شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اضافه کرد: طرح جامع گردشگری به صورت هدفمند و منسجم در قالب برنامه‌ریزی تعریف شده است.
فعالی ابراز داشت: بر اساس ساختار تعریف شده وظیفه ستاد دائمی تسهیلات سفر، محدود به زمان ویژه‌ای نیست، بلکه به تمام ماه‌ها و فصل‌هایی که گردشگر به این استان سفر می‌کند است.
وی با تأکید بر اینکه در استان فارس ساحلی وجود ندارد اما بیشترین تلفات در مورد غرق شدن در رودخانه‌ها است افزود: برنامه‌ریزی برای ایجاد امنیت به ویژه برای گردشگران داخلی و خارجی ضروری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس تصریح کرد: راه‌اندازی بازارهای جدید برای جذب گردشگری الزامی است.
همچنین شهردار شیراز در ادامه این جلسه طی سخنانی گفت: برای دست‌یابی به زیرساخت‌های عمرانی و اجتماعی باید رویکرد مدیران و مسئولان به سوی تخصص باشد.
علیرضا پاک فطرت اضافه کرد: دولت باید افق برنامه‌های جذب گردشگری را تا سال 1397 مشخص کند.
وی تصریح کرد: اگر رویکرد این استان از کشاورزی به سوی گردشگری تغییر کند شاهد شکوفایی اقتصاد در فارس می‌شویم.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول