اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر توسعه گردشگری شهرداری‌های خراسان رضوی:

گردشگری صنعت صادرات نامرئی است

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی گفت: اقتصاددانان گردشگری را صادرات نامرئی نامیده و بر این اساس گردشگری یک صنعت صادراتی است.

گردشگری صنعت صادرات نامرئی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد‌ به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی، محسن لشگری با بیان این مطلب اظهار کرد: مطالعات بین‌المللی نشان می‌دهد که گردشگری یکی از موثرترین کاتالیزورها برای فعال شدن و حفظ کسب و کارهای کوچک و متوسط است و قابلیت فراهم آوردن فرصت‌های جدید برای مشاغل تمام وقت و پاره وقت را داراست.
وی با اشاره به اینکه گردشگری، در حال تبدیل شدن به یکی از ارکان اصلی اقتصاد جهان است، گفت: بسیاری از برنامه‌ریزان و سیاست گزاران توسعه نیز از صنعت گردشگری به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار یاد می‌کنند. براین اساس کشورهای جهان با توجه به درک اهمیت صنعت گردشگری اقدام به ارائه طرح‌ها و ارائه چشم‌انداز‌های جامعی کرده‌اند تا بتوانند بخشی از سود سرشار این صنعت را در آینده به خود اختصاص دهند.
مدیر موسسه توسعه گردشگری افزود: کشورهای مختلف با توجه به توانمندی‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی خود راهکارهای مختلفی را برای توسعه گردشگری به کار می‌برند تا در صحنه رقابت ژئوپلیتیکی، جریان سرمایه‌گذاری را به سوی خود جذب کنند.
وی گفت: تحقق این امر علاوه بر تامین اشتغال و درآمد سبب توسعه مناطق مختلف و مستعد کشور نیز می‌شود.
لشگری افزود: گردشگری در سطوح منطقه‌ای ـ محلی نیازمند تعمق و ژرف‌اندیشی و تحقق و کاوش بسیار برای تبدیل شدن به یک اقتصاد پویا و شکوفا است، بنابراین اتخاذ هرگونه استراتژی برای توسعه گردشگری مستلزم شناختی هوشمندانه، جامع و دقیق از چالش‌ها و تنگناهای موجود در این راه و اشراف کامل بر توانمندی‌هاست تا بتوان در نهایت به تدوین راهکارها و راهبرد ویژه منطقه همت گماشت.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول