اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی خبر داد:

انجام 17 هزار آزمایش سرولوژی دام و طیور در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال 17 هزار مورد آزمایش سرولوژی دام و طیور در آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان انجام شده است.

انجام 17 هزار آزمایش سرولوژی دام و طیور در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد رضایی پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان دامپزشکی استان اظهار داشت: این آزمایشات به منظور تشخیص انواع بیماری‌های دام، طیور، آبزیان صورت گرفته است.
وی افزود: بیش از 2 هزار مورد کشت میکروبی مرضی، سم‌شناسی و انگل‌شناسی در این آزمایشگاه انجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با تشریح بازرسی و نظارت‌های روزانه دامپزشکی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و نمونه‌گیری از فرآورده‌های مشکوک خاطرنشان کرد: در راستای شناسایی عوامل میکروبی آلوده ‌کننده و کنترل بهداشتی و کیفی مواد غذایی با منشأ دامی تعداد یک‌هزار و 200 مورد آزمایش آنالیز شیمی و کشت میکروبی بر روی نمونه‌های ارسالی شامل انواع گوشت، شیر، عسل و تخم‌مرغ صورت گرفته است.
رضایی یادآور شد: بیماری‌های طیور ممکن است به صورت عفونی و غیرعفونی باشد که هر یک از آنها از نظر عوامل تولید ممکن است به طبقات مختلفی تقسیم شوند. بیماری‌های عفونی به طور کلی به دو دسته عفونی غیرمسری و عفونی مسری تقسیم می‌شوند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به بیماری‌های عفونی غیر مسری تصریح کرد: عفونت در بدن پرنده بیمار رشد و نمو کرده ولی به پرندگان دیگر منتقل نمی‌شود.
رضایی با اشاره به بیماری عفونی مسری (ویروسی) گفت: این نوع بیماری قابل سرایت بوده و از مرغ مبتلا به افراد سالم گله منتقل می‌شود و اغلب بیماری‌های خطرناک جزو این دسته طبقه‌بندی می‌شوند. بیماری‌ها بر حسب مدت و دوره ابتلا به فرم‌های حاد و مزمن تقسیم می‌شوند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از نظر عضو مبتلا بیماری ممکن است به بیماری‌های دستگاه تنفس، دستگاه گوارش و، دستگاه عصبی تقسیم شوند.
رضایی یادآور شد: در بیماری برونشیت عفونی ویروس از گروه Corona بوده و این ویروس به وسیله ترشحات پرنده مبتلا از طریق هوا منتقل می‌شود.
وی گفت: همچنین ممکن است ویروس به وسیله لباس و یا وسایل منتقل شود و مرحله نهفته بیماری از 18 تا 48 ساعت است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول