اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ماه محرم وصفر صورت می‌گیرد؛

پرچم گنبد امام رضا(ع) سیاه می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ماه محرم و صفر پرچم گنبد امام رضا(ع)سیاه‌پوش می‌شود.

پرچم گنبد امام رضا(ع) سیاه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود ممتاز ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات صحن کوثر برگزار شد،
اظهار داشت: برای استقبال از ماه محرم و صفر تمام اماکن حرم مطهر رضوی سیاه‌پوش می‌شود.
وی افزود: آخرین مرحله اهدای پرچم در سال 1388و با اهدای 567 پرچم به هیئت مذهبی انجام شد.
ممتاز با بیان این مطلب افزود: در روز شنبه هفته آینده نیز در رواق شیخ حرعاملی 370هیئت از 27 استان و 122شهر کشور که تاکنون پرچم متبرک دریافت نکرده‌اند،اهدا می‌شود.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی ابراز داشت: پذیرایی از سرپرستان و اعضای هیئت امنای هیئت در مهمان‌سرای حضرت رضا(ع) به تعداد یک‌هزار و 480 نفر انجام می‌شود.
وی همچنین به برنامه‌های روز اول ماه مبارک محرم اشاره کرد وگفت:در ساعات پایانی روز شنبه با گردهمایی 10هزار نفر در رواق امام خمینی (ره) مراسم عزاداری به ساحت مقدس امام رضا(ع)برگزار می‌شود.
ممتاز خاطرنشان کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی نیز در نخستین روز جمعه ماه محرم در سطح گسترده حد.د 800مکان مذهبی و جهان حدود 110کشور برنامه‌ریزی شده و در ساعات اولیه صبح در رواق امام خمینی(ره) انجام می‌شود.
وی همچنین به برنامه همه ساله در اول ماه محرم تعدادی از موذنان سنتی بر بالای گلدسته‌های حرم مطهر شعر محتشم کاشانی اجرا می‌شود،اشاره کرد و افزود: در روز اول ماه محرم این مراسم ساعت 7صبح در صحن انقلاب با حضور 4گروه از غلامان و خدمتگزاران امام‌رضا(ع)برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: در پایان صفر نیز گردهمایی‌های شهرستانی کل کشور نیز با اهدای پرچم به هیئت‌هایی که سابقه و برتر و هویت آنها از شهر مشهد باشد،از سوی اماکن متبرکه پرچم دریافت می‌کنند.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی افزود: با اعلام فراخوان و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با حدود 10هزار نفر خدمتگزار مراسم‌های عزاداری در این ماه محرم و صفر برگزار
می‌شود.
ممتاز ورودی‌های هیئت مذهبی را صحن طبرسی و طوسی و خروجی آنها را صحن حر عاملی اعلام کرد و گفت: وظیفه خادمان حرم مطهر رضوی برگزار این برنامه همراه با نظم و امنیت برای زائران امام رضا(ع)است.
وی گفت: با توجه به فرمایشات ائمه معصومین(ع)مبنی بر بزرگ داشت یاد و خاطره واقعه کربلا و زنده نگه‌داشتن یاد امام حسین (ع)در ماه‌های محرم و صفر نقاره نواخته نمی‌شود.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول