اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون شهردار مشهد خبر داد:

نصب ‌نماد‌هایی با محوریت امام رضا(ع) در شهرستان‌های خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: نصب المان‌هایی با محوریت امام رضا(ع) در شهرستان‌های ‌استان در دستور کار قرار گرفته است.

نصب ‌نماد‌هایی با محوریت امام رضا(ع) در شهرستان‌های خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،، حسین شادکام در حاشیه بازدید مدیران سازمان‌های فرهنگی کشور از فرهنگسرای زیارت اظهار داشت: راه‌اندازی و توسعه این فرهنگسرا سبب بالا رفتن تاثیرات زیارت بر زائران می‌شود تا وقتی ارادتمندان برای پابوسی به مضجع شریف رضوی مشرف می‌شوند درباره امام رضا(ع) شناخت پیدا کرده و با اهداف و آداب زیارت بیشتر آشنا شوند.
وی با بیان اینکه مدیران شهری با راه‌اندازی این فرهنگسرا در این کلانشهر به‌دنبال بالا بردن ظرفیت ابعاد زیارت هستند اظهار داشت: نصب المان‌هایی درباره حرم رضوی و به تصویر کشیدن تصاویری از رواق‌ها و اماکن حرم ثامن‌الحجج(ع) از جمله اقداماتی است که در این فرهنگسرا در حال حاضر صورت گرفته است.
شادکام با اشاره به این که وقتی زائران به مشهد مقدس سفر می‌کنند تمامی اوقات حضورشان را با حضور در حرم امام رضا(ع) پر نمی‌کنند تصریح کرد: زائران ساعاتی از اوقات خود را در خارج از حرم حضور دارند و برنامه‌ریزان در شهرداری مشهد تلاش می‌کنند فضای اوقات فراغت زائران را به گونه‌ای پر کنند تا آنان اوقات فراغت خود را با هدف زیارت دنبال کنند.
این مقام مسئول استفاده از تکنولوژی و ابزار مدرن برای به تصویر کشیدن مفاهیم انتزاعی را مهم برشمرد و افزود: شهرداری مشهد با ایجاد پارک موضوعی زیارت به دنبال معرفت‌افزایی مجاوران و زائران نسبت به امام، مفهوم و آداب زیارت است.
وی درباره نصب المان‌هایی با مضامین گوناگون در سطح شهر گفت: المان‌هایی در سطح شهر به صورت دائم و موقت نصب شده است که بعضی از این المان‌های موقت در دهه کرامت نصب شد.
شادکام در ادامه از نصب المان‌های دیگر در سطح شهرداری‌های خراسان رضوی خبر داد و افزود: برای افزایش معرفت مردم نسبت به هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت در جامعه نصب المان‌هایی با محوریت امام رضا(ع) در شهرستان‌های تربت حیدریه و تربت‌جام و سایر شهرهای استان در دستور کار قرار گرفته است.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در خصوص نصب المان‌های مشابه حرم رضوی در پارک موضوعی زیارت خاطر نشان ساخت: ایجاد چنین فضایی آن هم با محوریت امام رضا(ع) حس حضور در حرم مطهر امام رضا(ع) را به مجاوران و زائران می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه زائران در حرم ثامن الحجج(ع) امکان عکس‌برداری را در کنار اماکن، رواق‌ها و سقاخانه حضرت کمتر دارند تاکید کرد: با نصب المان‌های مشابه اماکن و تصاویر حرم رضوی امکان عکس‌برداری برای زائران بیشتر فراهم می‌شود که این امر به خودی خود سبب معرفت مردم نسبت به این امام همام می‌شود.
شادکام با تاکید بر اینکه استفاده از شیوه‌های جدید و جذاب مورد علاقه جوانان است خاطرنشان کرد: ایجاد حس زیارت در زائران و افزایش تاثیر پذیری سیره زندگی ائمه معصومین به خصوص امام رضا(ع) در روحیه جوانان از جمله اهداف راه‌اندازی پارک موضوعی زیارت است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول