اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش متفاوت فارس از جلسه‌‌ای اداری در کهگیلویه و بویراحمد؛

مدیرانی که بدون مطالعه به جلسات اداری می‌روند

خبرگزاری فارس: شورای راهبردی کاهش فقر در استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی تشکیل جلسه داد که به جز رئیس و دبیر آن، دیگر اعضا، حتی سند جامع کاهش فقر را هم مطالعه نکرده بودند.

مدیرانی که بدون مطالعه به جلسات اداری می‌روند
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اداره کل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان دبیر شورای راهبردی کاهش فقر این استان سند جامعی را به‌منظور یکپارچه‌سازی تلاش‌های مسئولان و دستگاه‌های مرتبط تهیه و آن را طی نامه‌ای به سازمان‌ها و اعضای این شورا ارسال می‌کند.
بر پایه این گزارش، ظاهرا" قرار بوده که امروز نخستین جلسه شورای راهبردی کاهش فقر در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود و اعضای این شورا با مطالعه سند جامع و شرح وظایف خود، پیرامون یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نظام بحث و گفت‌وگو کرده و متناسب با شرایط این استان، سندی جامع برای کاهش فقر و توانمندسازی خانواده‌ها به تصویب برسانند.

*اعضای شورای راهبردی کاهش فقر با چه اندوخته‌ای وارد جلسه شدند؟
بنا به گزارش خبرنگار فارس، در این جلسه بعد از توضیحات مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در مورد اهداف و دستور کار این جلسه، استاندار از مدیران و نمایندگان سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی می‌خواهد تا نقطه‌نظرات خود را در این رابطه ارائه دهند ولی آنچه این جلسه را از سایر جلسات دیگر متمایز می‌کرد این بود که اعضای شورای راهبردی کاهش فقر در کهگیلویه و بویراحمد این سند را مطالعه نکرده بودند و در این زمینه هیچ‌گونه آمادگی قبلی برای بحث کارشناسی شده در مورد یک سند مهم و راهگشا نداشتند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد وقتی مطمئن می‌شود هیچکدام از اعضای شورای راهبردی کاهش فقر در این استان، اطلاعاتی در این زمینه ندارند با تذکراتی محترمانه، دستور کار جلسه را عوض کرده و از مدیران دستگاه‌های اداری می‌خواهد بدون در نظر گرفتن سند تهیه شده این‌گونه فرض کنند که تازه می‌خواهیم برای کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان برنامه و راهکار ارائه دهیم.
اکبر نیکزاد گفت: در کل کشور تعداد جلسات زیاد شده که متاسفانه این موضوع موجب کاهش خروجی‌های مثبت در این‌گونه جلسات شده است.

*بدون مطالعه پای به جلسات نگذاریم
وی با لحنی جدی و مزاح‌گونه می‌گوید: برخی‌ها به ما می‌گویند اگر مسئولان در کل کشور در هر جلسه یک مشکل را حل کنند بدون شک تاکنون هیچ مشکلی در این جامعه وجود نداشت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تعیین وقتی دیگر برای این جلسه مهم از مدیران می‌خواهد تا از این پس با آمادگی بیشتر در جلسات حضور پیدا کنند و کارها را با جدیت بیشتری دنبال کنند.
پس از پشت سر گذاشتن این موضوع و خارج کردن آن از دستور توسط استاندار، اکبر نیکزاد با بیان این که کاهش فقر و نداری در جامعه اسلامی یکی از آرزوهای اصلی کمیته امداد و همه مسئولان بوده، ابراز داشت: لازم است همه و همه در این رسالت مهم کمیته امداد را یاری کنند.
نیکزاد افزود: ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری مهم‌ترین راهکار مبارزه با فقر است که در این زمینه همه دستگاه‌ها در ایجاد کار و اشتعال سهیم و دخیل هستند.
وی ادامه داد: اگر کارخانه‌ای در این استان ساخته شود، گردشگری به این استان بیاید، راهی احداث شود و یا سدی ساخته شود همه به معنی ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است.

*کلی‌گویی و آرمان‌گرایی مانع انجام کار مفید می‌شود
نیکزاد، کلی‌گویی و سخن گفتن از برنامه‌های آرمانی نباید مانع انجام کارهای موثر برای مردم شود.
وی عنوان کرد: مدیران بدانند ایجاد یک شغل و حتی یک کار بسیار جزئی و کوچک بهتر از گفتن کلیات بوده که به همین جهت در جلسه آینده شورای راهبردی کاهش فقر، مدیران با آمادگی کامل و مطالعه سند جامع کاهش فقر به این سئوال مهم پاسخ دهند که در راستای اجرایی شدن این سند مهم چه کاری می‌توانند انجام دهند.

*برای خدمتگزاری نمونه‌ای همانند کمیته امداد در جهان نیست
مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد خدمات کمیته امداد را در نظام اسلامی بی‌نظیر دانست و گفت: کمیته امداد متولد شده انقلاب است و نمونه این نهاد انقلابی در هیچ جای دنیا وجود ندارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد کمک‌های دولت به کمیته امداد را بسیار ناچیز دانست و اذعان داشت: اصل بودجه این نهاد حمایتی از کمک‌ها، نذورات، زکات و صدقات مردمی است.
عبدالمجید فرهادی نیز در این جلسه گفت: انسجام و یکپارچه‌سازی تلاش‌های مسئولان نظام برای کاهش فقر و حفظ و ارتقاء کرامت انسانی نیازمندان مهم‌ترین اهداف تهیه یک سند جامع برای کاهش محرومیت و فقر در استان کهگیلویه و بویراحمد است که با همکاری و همراهی مقام ارشد این استان و همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی قابل تحقق است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و فقیری، حذف موازی‌کاری‌ها، مهیا کردن زمینه بروز توانایی‌های نیازمندان و کاهش آمار مددجویان را از اهداف دیگر سند جامع کاهش فقر در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های امداد با همراهی همه مسئولان خدمت‌گذار در این استان در مسیری است که فقر و محرومیت به صفر برسد.
آنچه در این بین از همه چیز مهم‌تر به نظر می‌رسد این است که مسئولان، و کارشناسان در استان کهگیلویه و بویراحمد باید با نگاهی تخصصی‌تر و جدیت بیشتری به جلسات و اتخاذ تصمیمات مهمی چون سند جامع کاهش فقر بنگرند.

----------------------------
گزارش از کریم بنام
--------------------------
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول