اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

نرخ بیکاری در اردبیل تک رقمی است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در این استان تک رقمی و به حدود 9.7 درصد رسیده است.

نرخ بیکاری در اردبیل تک رقمی است
سید حسین صابری در حاشیه جلسه شورای اشتغال استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با اشتغال ایجاد شده تا پایان سال و همچنین تکمیل ظرفیت اشتغال کارخانه سبلان‌پارچه سابق نرخ بیکاری به کمتر از این رقم نیز می‌رسد.
وی خواستار حل مشکل تسهیلات بخش کشاورزی شد و بیان داشت: جهاد کشاورزی، معاونت برنامه‌ریزی و بانک‌ها باید در کنار هم بنشینند و در قالب یک جلسه مشترک موانع و مشکلات پرداخت این تسهیلات را برطرف کنند.
صابری ضرورت حل مشکل کاربران سامانه رصد و کارکنان این سامانه را یادآور شد و گفت: ما در پرداخت اضافه کار به صورت قانونی با هیچ مشکلی مواجه نیستیم اما اگر در این سامانه مشکل کندی کار رایانه است دیگر نباید این مشکل را با اضافه کار حل کرد.
استاندار اردبیل با بیان اینکه سه تا 12 درصد امسال افزایش بودجه هزینه‌ای را در استان اردبیل شاهد بودیم، گفت: اطلاعات غلطی که به برخی از کارکنان ادارات در مورد کاهش اعتبارات جاری داده می‌شود ناصحیح است و بنده در یک فرصت کافی و لازم واقعیت‌ها را با کارکنان در میان گذاشته و وضعیت پرداختی‌ها را مشخص می‌کنم.
این مسئول با بیان اینکه زمان ابلاغ اعتبارات عمرانی هیچ تاثیری در اشتغال نداشته است، ابراز داشت: ما تا زمانی که پروژه نیمه تمام دستگاه اجرایی تکمیل و افتتاح نشده مجوز آغاز پروژه جدید را نمی‌دهیم و این امر نمی‌تواند بر تعداد اشتغال افزوده و یا از اشتغال پروژه‌های نیمه تمام بکاهد.
وی حوزه مسکن را از این امر مستثنی دانست و افزود: در حوزه ساخت و ساز مسکن ممکن است با تکمیل و یا آغاز یک پروژه، اشتغالی تمام و یا جدید ایجاد شود اما در سایر حوزه‌ها به صورت قطعی نمی‌توان دیر ابلاغ شدن اعتبارات عمرانی را در ایجاد فرصت‌های اشتغال تاثیرگذار دانست.
صابری با اعلام اینکه تا کنون 60 درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تخصیص یافته است، گفت: ما حق نداریم بی‌جهت توپ را به زمین دیگری بیندازیم و مشکل خود را در ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید به گردن دیگری و یا تخصیص اعتبار بیندازیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول