اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شرکت در طرح احسان زائر؛

زائران گرمه بیشترین کمک را به نیازمندان داشتند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: زائران و حجاج گرمه با شرکت در طرح احسان زائر بیشترین کمک را به نیازمندان استان پرداخت کردند.

زائران گرمه بیشترین کمک را به نیازمندان داشتند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره)  خراسان شمالی، برات سلیمی با بیان اینکه این طرح با مشارکت و کمک هر چه بیشتر زائرین بیت‌الله الحرام و تلاش مسئولان در انجام تبلیغات تقویت می‌شود، اظهار داشت: طی امسال در اجرای این طرح زائران شهرستان گرمه با پرداخت 39 میلیون ریال که قسمتی از ولیمه و مخارج سفرشان بود بیشترین رقم پرداختی در طرح احسان زائر را داشته‌اند.
وی اضافه کرد: زائران خراسان شمالی از ابتدای امسال تاکنون با رفتن به سفرهای زیارتی مبلغی بالغ بر 54 میلیون ریال به محرومان کمیته امداد کمک کردند که این رقم تا پایان سال با توجه به ارتباط با حجاج و انجام تبلیغات کمیته امداد  به 220 میلیون ریال خواهد رسید.  
سلیمی با بیان اینکه طرح احسان زائر در بین مشتاقان و زائران بیت‌الله الحرام و حریم نبوی (ص) اجرا می‌شود، گفت: زائران برای دستگیری محرومان و نیازمندان در اجرای این طرح می‌توانند هنگام رفت یا بازگشت از سفر، قسمتی و یا تمامی هزینه‌های جانبی سفر خود را به نیازمندان کمیته امداد اهداء کنند.   
وی هدف از اجرای این طرح را فرهنگ سازی و هدایت هزینه‌های جانبی زائران به سمت حمایت از محرومان عنوان کرد و افزود: سازماندهی حمایت‌های مادی و معنوی حجاج در جهت رفع مشکلات خانواده‌های نیازمند، تقویت و توسعه مشارکت حجاج نیکوکار در راستای حمایت از قشر ضعیف جامعه اسلامی و احیاء سنت  حسنه انفاق از دیگر اهداف این طرح است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی یادآور شد: طی امسال با برگزاری دوره‌های آموزشی برای زائران، مسئولان کمیته امداد با شرکت در این جلسات نسبت به تشریح و مشارکت آنان در طرح احسان زائر اقدام کرده به طوری که انتظار می‌رود حجاج پس از بازگشت از سفر، کمک‌های خود را به محرومان پرداخت کنند.
وی کمک حجاج را در سال‌های گذشته بیش از 25 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در حقیقت مشارکت  مردم در این طرح در سال‌های گذشته به دلیل نبود تبلیغات گسترده و بستر سازی مناسب ضعیف بوده ولی با تبلیغات انجام شده در سال جاری نتایج خوبی در مقایسه با سال گذشته حاصل شده است.
سلیمی انجام تبلیغات در تقویت این طرح را موثر خواند و اظهار داشت: اگر با تلاش مسئولان تبلیغات  گسترده صورت گیرد قطعاً تأثیر گذاری آن بر فرد و جامعه افزایش خواهد یافت.  
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول