اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

سند توسعه اشتغال کردستان تدوین می‌شود/نرخ بیکاری در کردستان تک رقمی خواهد شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با تأکید بر هماهنگی و نظارت حداکثری در خصوص تدوین سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، گفت: امید است با اجرایی شدن این مهم شاهد تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان باشیم.

سند توسعه اشتغال کردستان تدوین می‌شود/نرخ بیکاری در کردستان تک رقمی خواهد شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رامین اسدی شنبه شب در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در سنندج اظهار داشت: تهیه و تدوین سند توسعه اشتغال استان کردستان به عنوان یک سند بالادستی در راستای سیاست‌گذاری صحیح و اصولی برای اشتغال پایدار در استان به شمار می‌رود.
وی افزود: در حال حاضر و با مشارکت تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی این سند توسعه‌ای در مرحله تدوین قرار داد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی تهیه و تدوین سند توسعه اشتغال استان کردستان هدف‌گذاری برای ایجاد اشتغال پایدار در قالب برنامه پنجم توسعه است و در این راستا ضمن بررسی نیازهای استان در بخش سرمایه‌گذاری، ظرفیت‌های استان نیز شناسایی و مورد توجه قرار می‌گیرد.
اسدی افزود: براساس مصوبه دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها موظفند با استفاده از مشاوران ذی‌صلاح بخش غیردولتی، نسبت به تدوین سند توسعه اشتغال استان‌ها و سند توسعه اشتغال و کار آفرینی در چارچوب سیاست‌های اجرایی و بسته‌های اشتغال و کارآفرینی برنامه پنجم برای سال‌های اجرای برنامه درکشور اقدام کند.
وی خاطرنشان کرد: در اردیبهشت 1389 کمیته راهبردی استان به ریاست معاونت برنامه‌ریزی استاندار مجوز فراخوان از مؤسسات و شرکت‌های مشاور واجد صلاحیت و مراکز آموزشی و پژوهشی استان را صادر کرد و طی فرآیندی چند مرحله‌ای مجری طرح در استان انتخاب و قرارداد مربوطه با وی امضا شد.
اسدی افزود: پس از نهایی شدن شرح خدمات توسط مشاور مادر طرح، عملا فرآیند تهیه طرح از ابتدای پاییز 1389 و در هماهنگی با سایر استان‌ها شروع شد.
وی اظهار داشت: اسناد توسعه اشتغال در سطوح دستگاه اجرایی و شهرستان با هماهنگی کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، کارگروه توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان و شورای برنامه‌ریزی استان تهیه می‌شود و تا به حال به دلیل حساسیت بالای این طرح بیش از 150 صاحب‌نظر در مقاطع دکتری و تحصیلات تکمیلی از جمع نخبگان دانشگاهی در این راستا همکاری داشته‌اند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطر نشان کرد: هم‌اکنون استان کردستان جزو پنج استان برتر کشور در خصوص تدوین سند توسعه اشتغال بوده و امید است با عملی شدن این طرح نرخ بیکاری در استان تک رقمی شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول