اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نمایشگاه کتاب مشهد ـ 34

آمار بیکاری به وسیله نمایشگاه‌های بین‌المللی کاهش می‌یابد‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه‌های بین‌المللی ایجاد شده در کشور برای کاهش نرخ بیکاری موثر است.

آمار بیکاری به وسیله نمایشگاه‌های بین‌المللی کاهش می‌یابد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اکبر لبافی ظهر امروز در بازدید از غرفه خبرگزاری فارس در نمایشگاه کتاب مشهد اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه‌ها در سطح استان و کشور نخستین مشکل مربوط به نرخ بیکاری را در سطح گسترده‌ای کاهش می‌دهد.
وی افزود: زمانی که در کشور مردم از وضعیت اقتصادی بالایی برخوردار باشند، به راحتی به امر کتاب و کتاب‌خوانی روی خواهند آورد.
لبافی ‌افزود: مسئولان جامعه در ایجاد انگیزه و توسعه کارآفرینی و ارتقای فرهنگ کار از مسئولیت بالایی برخوردار هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: در استان خراسان رضوی برای رسیدن به پایان برنامه پنجم باید به نرخ بیکاری 0.7 رسید و در کشور برای 200هزار نفر بیکار مانند برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی اشتغال ایجاد کرد.
لبافی همچنین به ایجاد یک توافق و تفاهم‌نامه‌ای بین مسئولان در حوزه توسعه اشاعه فرهنگ و ناشران برای برگزاری نمایشگاه کتاب با کیفیت مطلوب اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به یک سرانه مطالعه مطلوب در کشور باید این نمایشگاه‌ها هر شش ماه یکبار متناسب با نیاز مردم برگزار شود.
وی تصریح کرد: برای توسعه فرهنگ کتابخوانی رسانه‌ها و مسئولان مربوط به حوزه باید نقش مهمی را ایفا کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حال حاضر بنگاه‌های اقتصادی در وضعیت مطلوبی قرار ندارند و برای رسیدن به اهداف شکل گرفته در دولت آحاد مردم باید در قالب تعاونی‌ها تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد: 240 میلیارد تومان در سال جاری تسهیلات برای مشاغل خانگی، مشاغل خورد و خود اشتغالی در استان اختصاص یافته که باید تا پایان آذر ماه سال جاری 50 هزار فرصت شغلی ایجاد شود.
لبافی همچنین به اسراف در سرمایه‌گذاری در بخش بنگاه‌های اقتصادی پرداخت و افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا بیش از 19 ساعت کار وجود دارد که متأسفانه این عدد در کشور ایران به طور میانگین بیش از پنج ساعت است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول