اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

کتابداران مساجد متولیان ترویج کتابخوانی هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: کتابداران کتابخانه‌های مساجد، متولیان حرکت عظیم فرهنگ توسعه و ترویج مطالعه و کتابخوانی در جامعه هستند.

کتابداران مساجد متولیان ترویج کتابخوانی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در آئین تجلیل از کتابداران مساجد در بندرعباس با اشاره به صبغه دینی فعالیت‌های مسجد، اظهار داشت: تازه‌های کتاب حوزه دین باید در کتابخانه‌های مساجد موجود باشد.
وی افزود: کتاب‌های کتابخانه مسجد باید متناسب با فهم و نیاز جوانان، نوجوانان و کودکان هر منطقه تهیه شود.
امام جمعه بندرعباس خطاب به متولیان کتابخانه‌های مساجد، بیان کرد: بررسی کنید که نوجوانان و جوانان مسجد شما به چه نوع کتابی علاقه دارند و با تامین آن، نسل جوان را به مسجد جذب کنید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عطش بالای مردم برای مطالعه و کتابخوانی ادامه داد: در نمایشگاه‌های کتاب که به صورت سالانه برگزار می‌شود، شاهد حضور حداکثری مردم و خرید بالای کتاب توسط خانواده‌ها هستیم و این به خوبی نشان می‌دهد اگر شرایط و امکانات مهیا و فراهم شود مردم به سوی مطالعه تمایل نشان می‌دهند.
عضو خبرگان رهبری افزود: شما کتابداران می‌توانید نقش مهم و مؤثری در راستای ترغیب مردم به کتابخوانی و مطالعه ایفا کنید و اخلاق نیک و خوشرویی شما در جذب افراد موثر است.
نعیم‌آبادی فقدان کتابخانه‌ای جامع که پاسخگویی نیاز مردم باشد را یکی از خلاهای استان هرمزگان برشمرد و گفت: یکی از مصوبات سی و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی، تاسیس کتابخانه‌ای جامع و در شان مردم هرمزگان بود که با بهره‌برداری از آن بخشی از نیاز فرهنگی مردم برطرف می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه‌های مساجد استان گفت: در حال حاضر 115 کتابخانه مخزن‌دار و 90 کتابخانه باز زیر نطر این دبیرخانه در مساجد هرمزگان فعال هستند.
حجت‌الاسلام احمد پهلوانی افزود: همزمان با عید غدیر 25 هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف دینی، فرهنگی، اجتماعی، کمک درسی، کودک و نوجوان و ... و 10 هزار نرم افزار شمیم انتظار بین کتابخانه‌های مساجد استان توزیع شد.
وی اضافه کرد: مقدمات ارائه خدمات بیمه‌ای به 61 نفر از مدیران کانون‌ها و کتابداران مساجد استان فراهم شده است.
پهلوانی از مجوز دار شدن کتابخانه‌های مساجد خبر داد و بیان کرد: اخیرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی بخشنامه‌ای اختیار صدور مجوز کتابخانه‌های مساجد را به ستاد عالی واگذار کرده است که با مجوز دار شدن در سال‌های آتی شاهد تخصیص اعتبار برای تجهیز آنها از سوی مجلس باشیم.
یادآور می‌شود در این مراسم از کتابداران نمونه کتابخانه‌های مساجد روستایی و شهری استان هرمزگان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول