اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد:

ورود 23 عنوان کتاب دفاع مقدس به عرصه نشر فارس

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: 23 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس وارد عرصه فرهنگ مکتوب این استان شد.

ورود 23 عنوان کتاب دفاع مقدس به عرصه نشر فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی فخرایی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این اداره کل در سال گذشته 23 عنوان کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس به عرصه فرهنگ مکتوب این استان اضافه کرده است، اظهار داشت: برای سال جاری نیز فراخوان ارائه کتاب در حوزه دفاع مقدس اعلام شده است تا نویسندگان آثار خود مکتوب خود را ارائه کنند.
وی افزود: پس از پایان مهلت ارسال آثار و جمع‌آوری آنها، آثار ارائه شده مورد داوری قرار می‌گیرند و سپس آثار برگزیده برای چاپ و انتشار، انتخاب و معرفی می‌شوند.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، همچنین به پرداخت هزینه‌های برگزاری نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان توسط این اداره کل اشاره کرد و گفت: دو سال است که به منظور تزریق کتاب به مدارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هزینه برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان را بر عهده دارد، اما تامین بخشی از این هزینه‌ها نیز بر عهده سایر نهادهای متولی بوده که انتظار می‌رود در این مورد اقدام کنند.
وی اضافه کرد: نویسندگان دوران دفاع مقدس وظیفه سنگینی بر دوش دارند و می‌توانند با خلق آثار قوی و هنرمندانه به نسل جوان امروز برای آشنایی با آن دوران باشکوه بکوشند‌.
فخرایی ادامه داد: استان فارس در حوزه دفاع مقدس بسیار قوی است و نویسنده‌های قوی و بسیار مطرحی در این زمینه در سطح این استان حضور دارند‌.
فخرایی با تاکید بر اینکه بهترین مکان و زمان برای ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی، مدارس و زمان دانش‌آموزی است، تصریح کرد: نهادهای دولتی و متولیان باید به این امر اهتمام و توجه بیشتری داشته باشند.
این مسئول در ادامه تصریح کرد: اگر بخواهیم جوانان را با دوران دفاع مقدس آشنا کنیم، باید از کارهایی هنرمندانه استفاده شود و از اموری که در آن‌ها شعارزدگی وجود دارد، فاصله بگیریم.
به گزارش فارس، دومین روز نمایشگاه کتاب امسال فارس در حالی به پایان رسید که هوای بارانی شهرک گلستان شیراز مانع حضور جدی مردم فرهنگ‌دوست استان فارس به نمایشگاه نشد.
در این روز نیز استقبال از خرید بن کارت‌های تخفیف کتاب ادامه داشت و 120 هزار نفری که بازید کننده نمایشگاه بودند 130 میلیون تومان بن کارت خرید دارای تخفیف خریدند.
دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب فارس تا پنجم آذر ماه جاری در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برپا است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول