اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز زنجان:

فقط 30 مسجد زنجان نماز صبح برگزار می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز زنجان گفت: در حال حاضر فقط 30 مسجد در زنجان وجود دارد، که در آن نماز صبح برگزار می‌شود.

فقط 30 مسجد زنجان نماز صبح برگزار می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید ناصری شامگاه سه‌شنبه در همایش دهیاران بخش مرکزی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در حرکت دستجات عزاداری در شهرها و روستاها طوری برنامه‌ریزی شود که هنگام اذان عزاداران در مکان مشخص به اقامه نماز جماعت بپردازند، اظهار داشت: لازم است که هیئت امنای مسجد و امام جمعه در هنگام اذان و وقت نماز به استقبال عزاداران رفته و نماز جماعت در همان مکان برپا شود.
وی افزود: مردم استان به همراه مردم سراسر کشور با برپایی نماز ظهر عاشورا به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین پاسخ مثبت داده و به جهانیان ثابت می‌کنند، که قیام امام حسین (ع) تا قیامت زنده است.
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به اینکه وظیفه آحاد جامعه است که در مراسم عزاداری سالار شهیدان سنگ تمام گذارند، خاطرنشان کرد: عزاداران باید سعی کنند در هنگام اذان و نماز همان طور که امام حسین به نماز اهمیت می‌دادند به این فریضه الهی بپردازند.
وی با اشاره به اینکه همه دستجات و هیئت‌های مذهبی تلاش کنند تا امسال ایام محرم باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار شود، یادآور شد: نماز ظهر عاشورا یکی دو سال است که در کشورهای خارجی نیز برگزار می‌شود بنابراین متولیان این امر سعی کنند طوری برنامه‌ریزی کنند که نماز ظهر عاشورا در استان زنجان که به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی نیز مشهور است با شکوه تر از همه جا برگزار شود.
ناصری با بیان اینکه برپا داشتن نماز یکی از بهترین شیوه‌های اثبات وفاداری و عشق به امام حسین (ع) محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد:  در حال حاضر فقط 30 مسجد در زنجان وجود دارد، که در آن نماز صبح برگزار می‌شود.
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با تاکید بر اینکه نسبت به احیای نماز صبح در استان زنجان باید گام‌های موثری برداشته شود، تصریح کرد: امام حسین (ع) به نماز حتی در روز عاشورا اهمیت ویژه‌ای قائل بودند.
وی با اشاره به اینکه پرداختن به نماز در جامعه امروز کمرنگ شده است، بیان کرد: باید در راستای ترویج اهمیت نماز فرهنگ‌سازی شود.
ناصری به مراسم تعزیه‌خوانی شهر ارمغانخانه اشاره کرد و گفت: مراسم عزاداری حسینی در نقاط مختلف استان زنجان با شکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شود.
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان تصریح کرد: استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی به منظور تبیین و ترویج فرهنگ عاشورا و تبیین دین اسلام اقدام کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول