اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع):

تفکر بسیجی نشات گرفته از فرهنگ عاشوراست

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع)گفت: تفکر بسیجی از مکتب حیات بخش عاشورا و سید الشهدا(ع) نشات گرفته است.

تفکر بسیجی نشات گرفته از فرهنگ عاشوراست
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی مهدوی‌نژاد پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان اردوهای هجرت در تالار غدیر دانشگاه آزاد اظهار کرد: بسیج به عنوان یک فرهنگ، یک تفکر و یک آرمان در همه کسانی که به نظام و انقلاب اسلامی علاقه دارند، ریشه دوانده است.
وی با اشاره به اینکه این تفکر با نشات گرفتن از مکتب حیات بخش سید الشهدا(ع) به ما رسیده است، افزود: در سال 61 هجری امام حسین(ع) به ما آموخت که چگونه گام برداشته و چگونه باید زندگی کنیم.
فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) ادامه داد: محرم ظرفیتی دارد که می‌تواند چنین انقلابی را که شرق و غرب را متحیر ساخته و پرچم اسلام را به اهتزاز درآورده است، به وجود بیاورد.
وی گفت: با همین تفکر انقلاب اسلامی به وجود آمد و از آن پاسداری شد و امروز در تمام زمینه‌ها در حال حرکت است.
مهدوی‌نژاد عنوان کرد: با تفکر بسیجی توانستیم یک رژیم وابسته به غرب و شرق را به چالش کشیده و در جنگی هشت ساله مقابل تمام مستکبران بایستیم.
وی افزود: تفکر بسیجی الگویی در زمینه زندگی و مناسبات فردی و اجتماعی تولید کرد که تا پیش از آن تنها در آیات و روایات عینیت داشت.
فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) عنوان کرد: همانطور که در هشت سال جنگ تحمیلی به وسیله این حرکت توانستیم به پیروزی دست پیدا کنیم، امروز نیز درست حرکت کردن ما در گرو وجود این تفکر و این فرهنگ است.
وی گفت: امروز این تفکر توانست در تمام جهان ساری و جاری شود و مورد الگوی تمام مستضعفان قرار گیرد و این پیام را داشت که  با دست خالی می‌توان در مقابل تمام زورگویان ایستاد.
مهدوی‌نژاد با اشاره به اینکه تفکر بسیجی است که به ما می‌آموزد مرعوب نشویم و از دشمنان نهراسیم، اظهار کرد: اگر این تفکر در عمق جامعه و در تمام مردم جا بیفتد، دیگر هراسی از مشکلاتی که ممکن است دشمنان برای ما به وجود بیاورند، نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: یکی از راه‌های تجلی تفکر بسیجی در بسیج سازندگی است که ادامه‌دهنده راه جهاد سازندگی ابتدای انقلاب است.
فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) خاطرنشان کرد: تنها چیزی که می‌تواند یک جوان دانشجو را در آن شرایط بد آب و هوایی و با حداقل امکانات نگه دارد همین تفکر است.
وی گفت: بعضی در دوران سازندگی اعلام کردند که ساختن کشور یک امر پیچیده است و از بسیجی‌ها و نیروهای مردمی بر نمی‌آید.
مهدوی‌نژاد در پایان عنوان کرد: این یک انحراف است چراکه مغزی که توانسته ماشین پیچیده جنگ را پیش ببرد در جبهه سازندگی نیز می‌تواند موفق باشد. 
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول