اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی مشگین‌شهر:

معرفت حقیقی بشر در شناخت نهضت عاشوراست

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی مشگین‌شهر گفت: معرفت حقیقی بشر زمانی نمود و ظهور حقیقی پیدا می‌کند که دلدادگی خود را به فرهنگ عاشورا و کربلا نشان داده باشد.

معرفت حقیقی بشر در شناخت نهضت عاشوراست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علیرضا نعمتی عصر امروز در مراسم استقبال از ماه محرم در مشگین‌شهر اظهار داشت: عاشورا و کربلا صحنه عظیم و بی‌بدیلی در الگوگیری انسان‌های آزادیخواه از مکتبی است که در آن ذلت و خواری هیچ مفهوم و معنایی ندارد.
وی بزرگ‌ترین درس قیام سیدالشهدا را برای بشریت درس آزادگی و دوری از هرگونه تکبر، غرور و خودخواهی اعلام کرد و افزود: بشریت امروز تشنه معارف کربلا است چرا که در تمام نهضت‌های آزادی‌بخش جهان شعار و پیام عاشورا را به شکل حقیقی جلوه‌گر مشاهده می‌کنیم.
نعمتی با اعلام این‌که همه وظیفه داریم از این ثروت ارزشمند صیانت و پاسداری کنیم، تصریح کرد: ما حق بهره‌برداری به نفع گروه و شخص خاص از آیین با عظمت ماه محرم را نداریم و نباید محافل عزاداری امام حسین (ع) با توجه به در پیش بودن ایام انتخابات به صحنه تبلیغات و معرفی کاندیداها تبدیل شود.
این مسئول هرگونه اقدام نامناسب با در پیش کشیدن چنین مسایلی را زشت و زننده توصیف کرد و ادامه داد: نباید آیین عزاداری امام حسین (ع) را به اغراض دیگر آلوده کنیم چرا که دلباختگان مکتب حسین (ع) عاشقانی هستند که طریق و راه او را در رسیدن به سعادت و خوشبختی واقعی پیگیری و دنبال می‌کنند.
وی ضرورت انسجام و توجه به همدلی در برگزاری آیین‌های عزاداری را بسیار مؤثر و کارآمد توصیف کرد و گفت: عزاداری‌ها باید به مصداق واقعی نشان از اتحاد و همبستگی و همدلی باشد تا در صفوف مسلمانان و عاشقان سیدالشهدا رخنه‌ای به وجود نیاید.
به گزارش فارس، رئیس تبلیغات اسلامی مشگین‌شهر به سابقه درخشان مردم مشگین‌شهر در عزاداری‌های با شکوه در ایام ماه محرم خاطر نشان کرد: براساس یک سنت دیرینه مردم این دیار در دهه سوم ماه ذیحجه بعد از نماز مغرب و عشا به خیابان‌ها می‌آیند و تا پاسی از شب را عزاداری می‌کنند.
وی «شاخسی» را جز مؤلفه‌های فرهنگ عزاداری در مشگین اعلام کرد و افزود: این حرکات هماهنگ با سینه‌زنی‌های خاص در سوگ امام حسین (ع) قدمتی 100 ساله دارد و باید چنین سنت‌ها و آیین‌های ارزشمند افتخار کنیم.
نعمتی اظهار داشت: ‌امام حسین (ع) از تمام عاشقان و دلباختگان خود جز ادب، معرفت و اخلاص در عزاداری چیزی بالاتر را نمی‌خواهد و تابعان و رهروان این امام همام باید به مؤلفه‌ها و ویژگی‌های یک مسلمان واقعی توجه خاص و ویژه داشته باشند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول