اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردکان در مجلس:

استفاده از اعتبارات ورزشی بی‌برنامه است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی از نحوه استفاده از اعتبارات ورزشی انتقاد کرد.

استفاده از اعتبارات ورزشی بی‌برنامه است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا تابش ظهر امروز در جلسه شورای ورزش اردکان با بیان اینکه شورای ورزش می‌تواند با جمعی متشکل از ورزشکاران، مربیان، متخصصان و مدیران باتجربه به عنوان بازویی توانمند و قوه‌ای عاقله، کمک کار مسئولان ورزش شهرستان اردکان باشد، از عدم شکل‌گیری این شورا و تعطیلی چندساله جلسات آن انتقاد کرد و خواستار شکل‌گیری مجدد آن با حضور متخصصان، پیشکسوتان و دلسوزان ورزش اردکان شد.
وی با بیان اینکه با فراهم شدن امکانات و برنامه‌ریزی صحیح به عنوان دو اصل مهم پیشرفت، می‌توان به شکل بارزی به موفقیت‌های ورزشی دست یافت، افزود: بارها اعلام کرده‌ام که در ورزش شهرستان تامین بودجه، سهل‌ترین کار ممکن است اما برنامه‌ریزی صحیح مهم‌ترین مسئله‌ای است که هر چند در این چند وقت اخیر به آن بهای بیشتری داده شده اما همچنان به عنوان نیاز اصلی ورزش شهرستان اردکان مطرح است.
تابش خاطرنشان کرد: به مدد رشد صنعتی اردکان طی دو سال اخیر اعتبارات بسیار خوبی از طریق صنایع مستقر در شهرستان جذب شده تا در راستای رشد و اعتلای ورزش شهرستان چه در بعد قهرمانی و استعدادیابی و چه در بخش روستایی و محلات اقدام شود اما متاسفانه در مراجعات مکرر مربیان و ورزشکاران شاهدم که برخی از رشته‌های ورزشی و محلات که فعالیت خوبی داشته‌اند، کمترین بهره را از این اعتبارات نبرده‌اند که ادامه این وضعیت قابل قبول نیست و باید برنامه مشخصی برای توزیع عادلانه این اعتبارات کلان صورت گیرد.
نماینده مردم اردکان در مجلس با انتقاد از این وضعیت بیان کرد: شورای ورزش می‌تواند به عنوان بازویی توانمند و مرکزی تخصصی مدیریتی با رصد مسائل و نیازهای ورزش شهرستان و تامل در عملکردها، ضمن تعامل با ورزشکاران، مدیران و مسئولان ورزش، در جهت‌دهی به امکانات و اعتبارات اخذ شده به سمت رشته‌های ورزشی فعال، موفق عمل کند و الگوی مناسبی را برای اولویت‌بندی رشته‌های ورزشی طراحی کند.
تابش تاکید کرد: در صورت توجه و به کارگیری استعدادهای ورزشی شهرستان در سایه یک برنامه‌ریزی اصولی، در درازمدت می‌توان با کمترین هزینه به بهترین نتایج دست یافت.
نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش تاثیرگذار ورزش در سلامت جسمانی در رشد و شادابی و نشاط جامعه، از اینکه هنوز شاهد اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی هستیم و مردم مجبورند برای پرداختن به ورزش، متحمل هزینه شوند، انتقاد کرد و گفت: مقرر شد با هماهنگی مجلس و دولت این مشکل برطرف شود که هنوز اقدامی انجام نگرفته است.
نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس با طرح این پرسش که با این اعتبارات چه قدمی در مسیر ارتقای ورزش می‌توان برداشت و چه انتظاری برای شکوفایی ورزش در شهرستان‌ها با حضور نیروهای مستعد وجود دارد، عنوان کرد: این در حالی است که در سال اخیر میلیاردها تومان پول تنها صرف خرید و فروش بازیکن در رشته فوتبال می‌شود.
به گزارش فارس، در این جلسه که در دفتر نماینده مردم اردکان برگزار شد، شهردار و رئیس شورای شهرستان، رئیس اداره ورزش و جوانان، نمایندگانی از فرمانداری، آموزش و پرورش، جمعی از مربیان،ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی حضور داشتند و مقرر شد شورای ورزش شهرستان بار دیگر تشکیل و با بررسی‌های لازم، اعضای شورا مشخص شوند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول