اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس تاکید کرد:

ایجاد اشتغال در مناطق مرزی آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس‌ گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی مرزنشینان باید فرصت‌های شغلی جدید در مرزهای آذربایجان غربی ایجاد شود.

ایجاد اشتغال در مناطق مرزی آذربایجان غربی
موید حسینی‌صدر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: باید به اقتصاد مرزنشینان بیشتر از این توجه شود چرا که مرزنشینان در امر و معاش خود با مشکلات زیادی مواجه هستند.
وی با تاکید بر ایجاد معبر مرزی در مرزهای استان آذربایجان غربی، تصریح کرد: تنها راه کمک به مردم مرزنشین منطقه ایجاد معبر قانونی برای تبادل کالا با کشور‌های همسایه است که در این زمینه شاهد حمایت هر چه بیشتر از مرزنشینانان در زمینه اقتصادی نیز خواهیم بود.
این مسئول با اشاره به سطح روابط ایران و ترکیه‌ افزود: در حال حاضر مناسبات خوبی با کشور ترکیه داریم و در این زمینه شاهد تبادلات تجاری بین این دو کشور هستیم که این امر زمینه هر چه بیشتر برای کسب بازارهای جدید تولیدات استان را سبب می‌شود.
حسینی‌صدر با اشاره به هدف‌گذاری 30 میلیارد دلاری تبادلات تجاری ایران با ترکیه، خاطرنشان کرد: این امر سبب می‌شود تا مرزنشینان از این موقعیت استفاده کرده و در این راستا وضعیت امر و معاش آنها بهبود یابد.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی بیشترین طول مرزی با کشور ترکیه دارد، اعلام کرد: ترکیه به عنوان یکی ازکشورهای همسایه استان آذربایجان غربی است که در بخش غربی کشور می‌تواند به عنوان اصلی‌ترین کشور در زمینه تبادلات تجاری بین ایران و ترکیه به شمار آید.
این مسئول با ابراز نارضایتی از میزان صادرات از این استان، ‌گفت: آذربایجان غربی به سبب هم مرز بودن با سه کشور می‌تواند میزان صادراتی بیشتر از ارقامی که در حال حاضر از سوی مسئولان گمرک اعلام می‌شود داشته باشد.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  وضعیت جغرافیایی مرز‌های استان سبب شده تا در مناطق مرزی استان کشاورزی و دامداری وجود نداشته باشد و مردم این مناطق برای امرار و معاش به داد و ستد مرزی روی آورند.
حسینی‌صدر با اشاره به اجرای طرح انسداد مرزی در کشور، تصریح کرد: انسداد مرزی که در سطح کشور در حال انجام است سبب کاهش میزان قاچاق کالا از کشور شده است.
وی با بیان اینکه این امر معایب و مزایایی دارد که باید تمام این موارد مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: باید مسئولان نگاه خود را به مناطق مرزی عوض کنند و زمینه اشتغال را در این مناطق به وجود آورند.
این مسئول ایجاد معابر مرزی و ایجاد زمینه اشتغال برای مرزنشینان را از مواردی عنوان کرد که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و افزود: ایجاد شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد ولی روند کارهای مطالعاتی و اجرایی شهرک صنعتی مرزی در این استان ضعیف و غیرقابل قبول است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول