اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش ملی توسعه اشتغال در صنایع دستی:

سرمایه‌گذاری در صنایع دستی راهی مناسب برای اشتغالزایی است

خبرگزاری فارس: دبیر علمی نخستین همایش ملی توسعه اشتغال و کارآفرینی در صنایع‌دستی گفت: توسعه و سرمایه‌گذاری در صنایع دستی یکی از راه‌های ارزان و مناسب برای ایجاد اشتغالزایی است.

سرمایه‌گذاری در صنایع دستی راهی مناسب برای اشتغالزایی است
به گزارش خبرگزای فارس از بیرجند، کوروش روستا دوشنبه‌شب در اختتامیه نخستین همایش ملی توسعه اشتغال و کارآفرینی در صنایع دستی در بیرجند با بیان اینکه اشتغال مسئله اصلی اغلب کشورها به ویژه جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال پایدار لازم است پتانسیل‌ها و قابلیت‌های موجود شناسایی شده و اطلاعات لازم در هر زمینه گردآوری شود.
وی تصریح کرد: مطالعات و تجربیات گذشته نشان داده که توسعه و سرمایه‌گذاری روی صنایع دستی همواره به عنوان یکی از راه‌های ارزان و مناسب برای اشتغالزایی مطرح است.
دبیر علمی نخستین همایش ملی توسعه اشتغال و کارآفرینی در صنایع دستی افزود: کشور ما به سبب موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی و مردمان آن دارای مجموعه متنوعی از صنایع دستی و هنرهای دستی در سطح مناطق است که با سرمایه گذاری اندک می‌توان زمینه اشتغال‌زایی وسیع را فراهم کرد.
روستا با اشاره به اقتصادی کردن صنایع دستی گفت: عقیده بر این است که اگر قرار است صنایع دستی به عنوان زمینه اشتغال در نظر گرفته شود قبل از هر چیز باید به این مسئله پرداخت که ارزش افزوده حاصل از آن باید چقدر باشد تا تولید کننده آن انگیزه و توان لازم برای ماندن در امر تولید برخوردار باشد.
وی ادامه داد: همایش ملی توسعه اشتغال و کارآفرینی در صنایع دستی با شعار کارآفرینی و اشتغال، کارآفرینی و اقتصاد و کارآفرینی و توسعه فرهنگی و اجتماعی با مبنا قرار دادن محورهای همایش در حدود هشت ماه پیش کلید خورد.
دبیر علمی نخستین همایش ملی توسعه اشتغال و کارآفرینی در صنایع دستی با اشاره به دریافت 134 مقاله در دبیرخانه این همایش اذعان داشت: از این تعداد 53 مقاله توسط 17 داور مورد پذیرش قرار گرفت.
روستا افزود: از این 53 مقاله 21 مقاله مجوز ارائه شفاهی و 32 مقاله مجوز ارائه به صورت پوستر بود که در دو روز برگزاری همایش پژوهشگران مقالات خود را ارائه کردند.
وی با بیان اینکه ارزیابی مقالات به هنگام ارائه، توسط پنج پانل و 15 داور صورت گرفته است، اذعان داشت: بر اساس نظر کمیته‌های داوران سه مقاله از مقالات ارائه شده به صورت سخنرانی به عنوان مقاله برتر و از پوسترهای ارائه شده به دبیرخانه همایش یک پوستر به عنوان پوستر برتر انتخاب و مورد تشویق قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول